A szervezet, amely aktívan kívánt közreműködni a Lánchíd közlekedésének megváltoztatásában, elsősorban kompromisszumos alapon, úgy gondolja, a Lakógyűlés szavazás alkalmatlan arra, hogy a Lánchíd végleges forgalmi rendjének meghatározásában hivatkozási alap legyen.

Ennek oka:

  • a szavazás általánosan vitatott lefolyása: a szelektív részvétel a politikai környezetbe ágyazás kapcsán,
  • a szavazási felület egyoldalú kommunikációs környezete,
  • a megszavazható válaszok kiragadott minősítése, „jó” válasz sugalmazása,
  • a befolyásolható kiskorúak szavaztatása,
  • a szakmai szervezetek által elvetett alternatívák szavazásra terjesztése és az érvelés olyan sajátosságai, mint a vásárlóerő változása miatti törvényszerű forgalomcsökkenés a módosított forgalmi rend eredményeként való beállítása.
A minden elemében manipulatívan megrendezett Lakógyűlés-szavazás nem lehet hivatkozási alap a Lánchíd-kérdés megnyugtató lezárásához és a további humanizálás célú döntésekhez

– teszik hozzá.

Úgy vélik, egy nagyon intenzív és egyirányú agitáció hatására – a Medián-felmérés szerint – ma már a budapestiek 58 százaléka támogatja a jelenlegi forgalmi rendet, úgy, hogy a megszavazható alternatívákról nem volt egyeztetés, a 2019-es forgalmi rendet változatlan formában senki sem ajánlotta, mellette egyetlen szakmai szereplő sem foglalt állást.

A Lakógyűlés szavazás minden szempontból vitatható egyoldalúságait igazolja a túlzottan „fényes” győzelmi arány, mint a tényleges vélemény-arányoktól merőben eltérő szavazási eredmény.

A Magyar Autóklub májusi nyílt felhívására megalakított független szakmai testület május 31-én tette közzé a Lánchíd kérdésben konszenzussal meghatározott álláspontját, melyet továbbra is támogat

Észszerű megoldást egy olyan vegyes hídhasználat adhat, amelyben a közösségi közlekedés, a kerékpáros közlekedés és a – mennyiségében, feltételeiben – korlátozott autósközlekedés kooperatív hídhasználók lehetnek. A forgalmi rend kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetésére kerüljön sor.

 

A Lánchíd ügye is arra sarkallja szervezetünket, hogy a közlekedés ügyeiben előre tekintsünk

Budapest Főváros Önkormányzata az elmúlt években megannyi közlekedéssel összefüggő intézkedést jelentett be, ezek mindegyike komolyan befolyásolja a lakosság életét. Az Autóklub ezekre reagálva adta közre 14 pontos javaslatát, a döntések menetében potenciálisan konszenzusképes keretfeltételek összegzését és közös rögzítését célozva. Továbbra is szükségesnek tartjuk a nyitva álló kérdésekre kiterjedő egyeztetéseket!

Bár a főváros vezetése a fejlett városok autómentesítési példáit igyekszik utánozni, azt nem veszi figyelembe, hogy Budapest közlekedési infrastruktúrája – minden szegmensét tekintve – lemaradásban van. Bécs, London és Párizs belső folyószakaszát például másfélszer nagyobb hídkínálat jellemzi. A Lánchíd kiesésével Buda és Pest belvárosa 3 km hosszúságban lenne elvágva egymástól, miközben a kívánatos hídtávolság 600-800 méter – figyelmeztetnek a közleményben.

Lánchíd-mizéria: egy országos ügyben 108 ezer ember döntött

108 ezer budapesti, egészen pontosan a szavazásra jogosultak több mint 9 százalékának 80 százaléka döntött arról, hogy ne menjenek autók többé a Lánchídon. Megvizsgáltuk a matekot és a mögötte rejlő valóságot. Mert ugyebár volt egy Budapesti Lakógyűlés, amelyről a többség elmaradt. Bővebben >>>