Tavaly az Ariston és Indesit márkáiról ismert Merloni Indesit Háztartástechnikai Kft. forgalma 70 százalékkal, 120 millió euróra nőtt, amivel 13,3 százalékos piaci részesedést ért el, ezen belül a mosogatógépek esetében piacvezetővé vált – mondta pénteki sajtótájékoztatóján Aldo Taddeo, a vállalat közép-európai ügyvezető igazgatója. Az anyavállalat az elkövetkező két évben mintegy 100 millió euró beruházást tervez a térségben, amellyel jövő év végére a fehérárupiac vezető szereplőjévé kívánnak válni. Két új üzemet építenek fel Lengyelországban és Oroszországban, továbbá megduplázzák a lengyelországi tűzhelygyár kapacitását. A magyarországi fejlesztésekre 15 millió eurót szánnak, ennek döntő részét a január óta Magyarországon működő telefonos ügyfélszolgálati központra, a reklámkommunikációra, valamint a logisztikai központra fordítják, amely áprilistól régiószintű feladatokat lát el, azaz Budapestről koordinálják a kelet-közép-európai értékesítést. A sajtótájékoztatón Andrea Guerra vezérigazgató bejelentette, hogy az 1975-ben alapított Merloni-cégcsoport nevet változtat, 2005-től egyik márkája, az Indesit nevét veszi fel. A döntés célja, hogy a közismert márka mint vállalatnév is növelje a cég versenyképességét. Ezt szolgálja az agresszív kommunikációs stratégia is. Tavaly 95 millió eurót költöttek reklámra, míg fejlesztésére 127 millió eurót fordítottak. Úgy tűnik, a gyártók között komoly verseny alakul ki a kelet-európai régióban, hiszen Marc Bitzer, a Whirpool marketing- és kereskedelmi területért felelős elnöke mintegy 100 millió eurós termékfejlesztési beruházásról, 111 millió eurós marketingkampányról és egy 30 millió eurós kelet-európai gyártóbázis-fejlesztésről számolt egy pénteki sajtótájékoztatón. Az amerikai háztartásigép-gyártó vagy Szlovákiában, vagy Lengyelországba növeli kapacitását, az előbbiben mosógép-, az utóbbiban hűtő- és mosogatógépgyára van. Jeff Fetting, elnök-ügyvezető igazgató szerint a fejlesztés formája még nem eldöntött, esély van egy új egység felhúzására, de a meglevő kapacitások bővítése is szóba jöhet. A cég csak olyan országokban gondolkodik, ahol már egyébként is jelen van, így Magyarország gyakorlatilag kiesik a sorból. A 111 millió eurós reklámkampányból viszont Magyarországra is jut, amelynek 34 százalékát idén kívánja elkölteni a társaság. Ehhez kapcsolódóan a vállalat fő szponzorává válik a WTA, női teniszszervezet által megrendezendő tornáknak. Ezenkívül a társaság 25 millió dolláros támogatást írt alá Magyarországon is működő Habitat for Humanity alapítvánnyal. A szervezet társadalmi munkában házakat épít a rászorulóknak, az új építmények egy részét a Whirpool szereli fel háztartási gépekkel. A cég igyekszik bővíteni a magyarországi választékot, lassan itthon is megjelennek az Európában néhány hónapja már kapható, szögletes fazonú csúcskategóriás gépek.