Legyen szó pénzügyi tervezésről, orvosi diagnózisról vagy párkapcsolati tanácsról a fogyasztók megbíznak a generatív mesterséges intelligenciában.

fogyasztók többsége (51 százaléka) ismeri a generatív mesterséges intelligencia legújabb trendjeit és már ki is próbált ilyen eszközöket – derül ki a Capgemini Kutatóintézet legfrissebb, „Creative and generative AI” című kutatásából.

Hogy érezné magát, ha egy gép kérdezné az állásinterjún? Elkerülhetetlen az MI hatalomátvétele

Szakértői elemzések alapján már a közeljövőben komoly esély lesz arra, hogy az állásinterjú során egy MI dönti el, alkalmasak vagyunk-e az adott munkakör betöltésére. Ez azonban komoly kérdéseket is felvet, például, hogy biztosan akarjuk-e a gépekre bízni a humánerőforrással kapcsolatos kérdések eldöntését. Bővebben>>>

Mindenre is válaszol, és tanácsait komolyan is veszik

A generatív AI-t gyakran használók leginkább a chatbotokkal, a játékokkal és a keresési célú alkalmazásokkal elégedettek, azonban nemcsak ezeken a területeken, hanem a személyes, mindennapi tevékenységek esetében is gyakran használják a mesterséges intelligenciát.

Sőt, a válaszadók több mint fele (53 százalék) bízik abban, hogy a generatív AI segíti a pénzügyi tervezésben.

Az AI-rajongók azonban az élet egyéb területére is segítségül hívnák az AI-t.

Világszerte a fogyasztók 67 százaléka úgy látja, hogy hasznos lenne, ha a generatív mesterséges intelligencia orvosi diagnózisokat állítana fel, illetve orvosi tanácsokat is kaphatnának tőle.

  • Továbbá a válaszadók 63 százaléka jegyezte meg, hogy izgalmas lehetőségnek tartja, hogy a generatív mesterséges intelligencia támogatásával pontosabb és hatékonyabb gyógyszerkutatásra kerülhet sor.
  • Emellett a fogyasztók kétharmada (66 százalék) hajlandó tanácsot kérni a generatív mesterséges intelligenciától a személyes kapcsolatok vagy az élet- és karriertervek terén.
  • Leginkább a népességrobbanás idején született korosztály (70 százalék) használná fel erre a célra.

Nincs kétely

Hamar a bizalmukba fogadták az emberek a mesterséges intelligenciát. Legalábbis ez látszik a válaszok alapján, amelyek szerint

  • a fogyasztók közel felét (49 százalék) továbbra sem aggasztja az a lehetőség, hogy a generatív mesterséges intelligenciát álhírek létrehozására használják,
  • sőt, a válaszadók mindössze 34 százaléka aggódik az adathalász-támadások miatt.

Mi a helyzet a szerzői jogokkal?

A fogyasztók tudatossága szintén alacsony a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos etikai aggályok terén:

  • csak 33 százalékuk aggódik a szerzői jogi kérdések miatt,
  • és még kevesebben (27 százalék) tartanak attól, hogy a generatív mesterséges intelligencia algoritmusait a versenytársak termékterveinek vagy termékeik összetételének másolására használják fel.

A generatív mesterséges intelligencia ismertsége a fogyasztók körében világszerte figyelemre méltó, az elterjedés mértéke jelentős.

A technológia működése és a hozzá kapcsolódó kockázatok terén rendkívül alacsony a tájékozottság.

A generatív mesterséges intelligencia önmagában nem „intelligens”, az intelligencia az emberi szakértőktől származik. A siker kulcsa az emberek által köréjük épített biztosíték, amelyek garantálják a kimenet minőségét.

Mielőtt bevásárolnak, megkérdezik a mesterséges intelligenciát

Az AI használatára való igény egyre csak fokozódni látszik.

  • A fogyasztók csaknem fele (43 százalék) szeretné, ha a szervezetek a generatív mesterséges intelligenciát alkalmaznák az ügyfélkapcsolatok kezelése során.
  • Sőt, a fogyasztók 70 százalékának már most is a generatív mesterséges intelligencián alapuló eszközök a legfontosabbak az új termékekhez és szolgáltatásokhoz kapcsolódó ajánlások keresése során.
  • A fogyasztók többsége (64 százalék) nyitott arra, hogy ilyen tanácsok alapján vásároljon.
  • A korcsoportok között nincs jelentős eltérés: a fogyasztók 67 százaléka várakozással tekint a generatív mesterséges intelligencia azon képességére, hogy személyre szabott divat- és lakberendezési tanácsokat nyújtson.