A Model A prototípusú járművet a kaliforniai Alef Aeronautics fejlesztette ki. Első látásra egy hagyományos szedánnak tűnik, de belül teljesen más: buborékszerű ülőfelületei vannak, amely két utas befogadására alkalmas.

Bár a rendezvényen a jármű nem emelkedett el a földtől, a gyártó szerint két éven belül megkezdődhet a modell sorozatgyártása. A bemutatott példány nem a végleges verziót tükrözi – jegyzi meg a The Thaiger. Jim Dukhovny alapító és vezérigazgató ugyanakkor kijelentette, hogy nagyon hasonlít hozzá.

A repülő autó mintegy 300 ezer dollárba fog kerülni, és már a Szövetségi Légügyi Hatóság engedélyét is megkapta.

Dukhovny azt nyilatkozta, hogy a repülő autót eredetileg úgy képzelte el, mint egy, a forgalomban elvesztegetett idő megtakarítására szolgáló alternatívát. Idővel azonban más lehetséges felhasználási lehetőséget is felfedezett. A modell teljesen elektromos, akár 200 mérföldet is képes megtenni közúton, repülve pedig 110 mérföldet.

Az utastér úgy van kialakítva, hogy a vezető/repülő a levegőben való navigálás közben forogjon és stabilizálja a pilótát (vagy épp sofőrt) és 180 fokos kilátást kínáljon.

A lap megjegyzi, hogy az autó méreteiben egy terepjáróhoz hasonlít, és úgy tervezték, bármilyen parkolóhelyen vagy garázsban elférjen, valamint, hogy a hétköznapi ember számára is könnyen megtanulható legyen a használata.

Forrnak az alkatrészek és az indulatok: bekavart a Tesla a németeknek

A német lapok címlapján szerepel és jelentős visszhangot kelt a Tesla első európai gyára, az úgynevezett Gigagyár a kelet-brandenburgi Grünheide mellett, mivel az üzemben szokatlanul sok munkabaleset történik, ráadásul komoly a felháborodás az okozott vízhiány miatt.
Bővebben--->