A kiskereskedők és szolgáltatók kétharmada tisztában van vele, hogy a visszatérő ügyfelek révén magasabb árbevételt realizálhat, ezzel együtt mindössze 5 százalékuk állítja, hogy fogyasztói lojálisak hozzá - derül ki az EY felméréséből. A válaszadók túlnyomó többsége elégedetlen az elkötelezettség növelésére alkalmazott programok hatékonyságával, 80 százalékuk ráadásul úgy gondolja, hogy egy elavult megoldás akár az üzlet nyereségességét is ronthatja.
A vásárlókat teljesen más attitűd jellemzi, mint néhány évvel ezelőtt. Az emberek többsége személyre szabott ajánlatokat és élményeket keres. A lojalitás megszerzéséhez már nem elegendő, ha például minden tizedik terméket ajándékba kapják - emelte ki Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.
Kapcsolódó
A kutatás szerint éppen ezért a döntéshozók háromnegyede kiemelt feladatának tartja az adatelemzés lojalitásösztönzési célú fejlesztését. A megkérdezett cégvezetők több mint harmada már gyűjti az ehhez szükséges, valós idejű adatokat, 30 százalékuk pedig arra is képes, hogy ezeket felhasználva egyedi ajánlatokat dolgozzon ki vásárlói számára.
Legolvasottabb
Lázár János: Elfogadhatatlan, hogy egy főúttal átszelt kisvárosban lakó kárán akarjon spórolni egy kamionos
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Nem állnak le a fuvarozók, megegyezést akarnak
Hatalmas leállás jön az egyik legnagyobb banknál
Nagy Márton: A magyarok pénze nő a leggyorsabban
Már kopogtat a mediterrán ciklon, hozza a havat karácsony estére
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából
Donald Trump megint nagyot álmodott, jöhet az Arany Flotta