Bár formális panasz egyelőre nem érkezett Brüsszelbe, az EB figyelemmel kíséri az autógyártó értékesítésének ilyen vonatkozásait - tette hozzá. Az EB álláspontja szerint az állami támogatásokat nem lehet piaci megfontolásokon túli feltételekhez, így a befektetések helyéhez és/vagy az átszervezések területi eloszlásához kötni.

A német kormány nevében Urlich Wilhelm kormányszóvivő reagált az elhangzottakra, szavai szerint Berlin bízik benne, hogy az adásvétellel kapcsolatban felmerülő bármilyen probléma megoldható lesz.

A nemét kormány 4,5 milliárd eurós hitelgaranciát ajánlott fel, ha az Opel a Magna International autóalkatrész-gyártó vezette kanadai-orosz konzorciumhoz kerül, a Magna pedig arra vállalt kötelezettséget, hogy a vállalat 50 ezer alkalmazottjából 10 ezret bocsát el, s ezen belül csak 2500-öt Németországban.

Mivel az Opel dolgozóinak felét foglalkoztatja Németországban, ezt más országok aránytalannak tarthatják.