Rekordnak számít, hogy a Rail Cargo Hungaria (RCH) Zrt. júniusban megkezdte 626 méter hosszú, 3800 tonna össztömegű ércszállító tehervonatainak rendszeres közlekedtetését Eperjeske (Záhony) és Wiener-Neustadt között - számolt be a Magyar Idők.
Ilyen extrém terhelésű szerelvény eddig még nem közlekedett vasúthálózaton az Európában elterjedt csavarkapcsos vonókészülékkel (ez a vagonokat összekötő berendezés) és tandem vontatással, azaz két Taurus mozdony erejét egyesítve - mondta Kovács Imre, az RCH igazgatóságának elnöke. A szerelvények 22 darab 8 tengelyes InnoWagonból állnak, a 626 méteres teljes hossz két szokásos ércvonat együttes méretének felel meg. Ezentúl hetente három ilyen vonat teszi meg az 500 kilométeres magyarországi szakaszt.
Az idén várhatóan közlekedtetendő összesen 75 szupernehézsúlyú vonat által elfuvarozott mennyiséget csak kétszer annyi normál szerelvény lenne képes továbbítani. A különleges megoldás révén a Rail Cargo Hungaria csökkenteni tudja a vasúti pálya igénybevételének gyakoriságát, és kevesebb munkaerőre van szüksége. Az elnök azt mondta, hogy a szerelvények a tervek szerint legalább két évig járnak Eperjeske átrakó és az ausztriai Leoben között.
Az óriásvonatoknak az ukrán bányákból származó pelletércet kell eljuttatni az ausztriai Leoben acélművébe.
A kép forrása: Szabó Dániel/Napi.hu
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Itt a rozsdás valóság, siralmas a magyar buszok állapota
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Budapesten működik a világ egyik legmenőbb irodaháza, ahol a munkahelyi élmény veri a mezőnyt