A General Motors vezérigazgatója, Fritz Henderson nem fog semmilyen konkrét javaslatot tenni az igazgatóságnak a testület mai ülésén arra, hogy mit kezdjenek a cég európai leányvállalatával - tudta meg a WSJ az ügyhöz közel álló forrásból. Az igazgatóság csak a második összejövetelét tartja azóta, hogy az autógyártó kijött a csődvédelem alól és többségi állami tulajdonnal újjáalakult, az ezt megelőzőn az elbizonytalanodás jeleit mutatta az Opel jövőjével kapcsolatban. A cégvezetés körében megerősödött az a vélemény, hogy meg kellene tartani az Opel/Vauxhall márkákat gyártó GM Europe-t, mivel ennek elvesztésével a GM lényegében kiszorulna Európából. Az Opel fél év alatt félmillió autót adott el, míg a társaság másik márkája, a Chevrolet, amely főként Dél-Koreában készült autókat kínál, kevesebb mint százezret. A mai ülésen a Hummer és a Saturn márkák eladásának taglalása, illetve egy új reklámkampány indítása mellett az Opellel kapcsolatos döntés előkészítése lesz a fő napirendi pont. Terítéken van a GM Europe megtartása vagy eladása valamelyik vevőjelöltnek, illetve a csődvédelem alá helyezése is. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint a testület nem tud dűlőre jutni, ezért elhalasztják a döntést szeptember végére. Ugyanakkor szakértők szerint minél tovább halogatják a dolgot, annál inkább romlanak az Opel rendbe tételének esélyei. Eközben az európai társaság érdekvédelmi szervezeteit tömörítő testület vezetője, Klaus Franz megismételte, hogy a szakszervezetek és a német kormány továbbra is a Magna alkatrészgyártó vezette kanadai-orosz konzorcium kezében szeretné látni a vállalatot.