A General Motors harmadik autógyártó vállalkozásába kezd Kínában, a beruházás révén az olcsó autók piacán - ahol a piac és a verseny erősödése egyaránt jellemző - kívánja javítani pozícióit.
A világ legnagyobb autógyártója mintegy harmincmillió dollárt fizet az iparág hetedik legjelentősebb kínai cége, a SAIC-Wuling Automotive Co. Ltd. 34 százalékáért - írja a Reuters. Az ázsiai vállalat kisteherautókat gyárt, s 3-4 ezer dollár körüli áron értékesíti azokat, vagyis az ügylet révén az olcsó kategória irányában szélesedhet a GM termékpalettája. A cég másik két kínai közös vállalata kompakt autókat, szedánokat és sportterepjárókat gyárt, az új vállalkozás által előállított kisteherautókat és kisáruszállítókat akár más ázsiai piacokra is exportálhatja majd.
A SAIC-Wuling egyébként tavaly több mint 120 ezer kocsit adott el, ami a 700 ezres kínai miniautó-piac közel ötödét jelenti. E szegmens a kínai gépkocsipiac leggyorsabban növekvő szelete, s az elmúlt évben súlya 30 százalékot tett ki. A GM 2002-ben 65 ezer autót adott el az ázsiai országban.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.