Kína belföldi légi közlekedése a teljes lezárásra építő járványkezelés miatt kiszámíthatatlan helyzetbe került. A politika lényege, hogy gazdasági költségekre való tekintet nélkül gyorsan felszámolja a víruscsoportokat egész régiók vagy városok vesztegzár alá helyezésével.
A légitársaságok viszont nehezen alkalmazkodnak az ilyen gyors és drasztikus lépésekhez. A Covid-19 világjárványt figyelembe véve a 2021-2025-ös ötéves tervet két részre osztották a Kínai Polgári Légiközlekedési Hatóság (CAAC), amely szerint a 2021-2022-es időszakban Kína megszilárdítja a járvány ellenőrzésére és megelőzésére irányuló erőfeszítéseit, valamint a reformokra összpontosít és több támogató intézkedést határoz meg, hogy a "fejlődési lendület" később felszabadulhasson.
A 2023 és 2025 közötti időszak a növekedés időszaka a CAAC szerint. A hangsúly a belföldi piac bővítésén, a nemzetközi piac helyreállításán van - írja a Reuters a programról. A CAAC szerint Kína célja, hogy 2025-re több mint 270 polgári repülőtérrel rendelkezzen. Ehhez képest 2020 végén 241 polgári repülőtér volt az ázsiai országban.
Célja továbbá, hogy a 2020-as 0,948 grammról 2025-re 0,853 grammra csökkentse az egy tonnakilométerre jutó CO2-kibocsátást.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Nyomasztóan kemény évek jönnek az ingatlanpiacon, brutális számokat kellene hozni
Készüljön: hétfőn visszatér a tömeg a boltokba, berúgta az ajtót az árréstop
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Frontális baleset történt Budapesten
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Késelés történt a párizsi metrón