A március 21-én lezuhant gép pilótafülkében zajló kommunikációt és hangjelzéseket rögzítő berendezését két nappal, a repülési paramétereket és a gép műszaki adatait naplózó repülési adatrögzítőjét pedig hat nappal a katasztrófát követően találták meg.

A helyszínre vezényelt csapatok továbbra is dolgoznak, és a balesetvizsgálat szempontjából kulcsfontosságú alkatrészek után kutatnak, a felázott talajú meredek domboldalak által határolt roncsmezőn - olvasható a portálon.

A 370 ezer négyzetméteres kutatási területről már több mint 36 ezer roncsdarabot gyűjtött össze az ott dolgozó 15 ezer kutató-mentő szakember. Emellett pedig bekérik a környéken működő biztonsági kamerák felvételeit, valamint szemtanúkat keresnek és hallgatnak ki.

A hatóság közölte, hogy DNS-vizsgálatokkal azonosították a katasztrófa mind a 132 áldozatát.

Mindeközben a repülőgépet gyártó Boeing, valamint az USA emiatt illetékes Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) és Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottsága (NTSB) szakértőinek részvételével felállt csapat megkapta a szükséges beutazási engedélyt Kínába, hogy támogassa az ország légügyi hatósága, a CAAC által vezetett vizsgálatot. A CFM hajtóműgyártó nem küld szakértőket a helyszínre.

A China Eastern Airlines belföldi útvonalon közlekedő Boeing 737-89P típusú és kevesebb mint 6 éves repülőgépe egy hegyvidéki, erdős területen zuhant le a dél-kínai Kuanghszi tartományban.