Lehetséges, hogy az Absolut vodka hazai kampányában magyarspecifikus elemekkel is találkoznak majd a fogyasztók - mondta Singlár Tamás, a Pernod Ricard Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. A cég október 1-jétől forgalmazza az itthoni piacon az Absolutot azt követően, hogy a francia anyavállalat idén nyáron 5,6 milliárd euróért megvásárolta a gyártási jogot birtokló Vin & Sprit AB 90 százalékos tulajdonrészét a svéd államtól. A jobbára kommersz italokból álló magyar vodkapiacon a prémium márkák összesített részesedése egy számjegyű, az Absolut e szegmensben ezüstérmesnek számít - tette hozzá az ügyvezető. A kft. az import prémium égetett szeszes italok teljes piacán ennél jóval nagyobb súllyal van jelen: a szakértői számítások szerint évi 14-17 milliárd forintos összesített forgalomból 25 százalékkal részesedhet. A június 30-ával lezárult pénzügyi évben a társaság 1,7 millió liter ital értékesítése mellett 4,5 milliárd forint nettó árbevételt ért el, ami 9 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A növekedést alapvetően a forgalom több mint felét adó whiskyeladások bővülése generálta. A zászlóshajó a Ballantines, a koronaékszer a Chivas Regal - jellemezte a termékpalettát Singlár Tamás. Az elmúlt tíz évben a teljes szeszpiacon megduplázódott, 13-15 százalékra nőtt az import prémium szegmens súlya - tette hozzá az igazgató -, de a gazdasági válság valószínűleg fékezni fogja a további bővülést, bár a kft. saját forgalmát tekintve növekedéssel számol. A cégvezető bízik abban, hogy a prémium italokhoz szokott vevők nem ezen akarnak majd spórolni, hiszen egy háromezer forint körüli whiskyről olcsóbbra váltani nem jelent komoly megtakarítási lehetőséget.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.