Bár az egyes rendszerhibákat az érintett mobilszolgáltató és az Első Mobilfizetés Elszámoló Szolgáltató Zrt. (EME) vizsgálja ki, az üzemzavar elhárításáért már közösen lépnek fel a szolgáltatásban közreműködő cégek, arról pedig az EME-vel kötött szerződés rendelkezik, hogy az egyes hibák vonatkozásában kit milyen felelősség terhel.

A rendszer leállása miatt - erre két hete, a reggeli időszakban volt példa - tehát elvileg nem érheti kár az autósokat, a parkolóellenőrök sem büntethetik meg őket. Ha valaki mégis színes zacskót találna a szélvédőn, akkor az EME irodáihoz fordulhat. Az említett rendszerleállást illetően úgy tudjuk, mindenkinek törölték a büntetését, aki még aznap személyesen felkereste valamelyik irodát. (A további érdekérvényesítési lehetőségekről tájékoztatást kértünk az EME Zrt.-től is, ám válaszuk lapzártánkig nem érkezett meg.)

Úgy tudjuk, van olyan vitás eset, amelynek során egy áprilisi parkolás érvényességét a mai napig nem sikerült bizonyítani, mert az érintett mobilcég mindeddig nem tudta azonosítani a tranzakciót a rendszerben. A mobilcégek közös álláspontja szerint ilyen elvileg nem is fordulhat elő. A szolgáltatók közölték: a parkolási információk meghatározott ideig, de akár hónapokra visszamenően is kereshetők a rendszerben mind a tranzakció azonosítója, mind az ügyfél telefonszáma alapján.