A vasúttársaság szakemberei folyamatosan ellenőrzik a vasúti pályákon a kritikus sínhőmérsékleti pontokat, amennyiben 45 Celsius-fokot elérő, illetve meghaladó sínhőmérsékletet mérnek, a MÁV fokozott pályafelügyeletet vezet be. A tartós hőterhelés szerkezeti változásokat okozhat a pályában, a magas sínhőmérsékletnél - 50-60 Celsius-fok között - a pálya deformálódhat. Amennyiben ennek jelei mutatkoznak, a vasúttársaság a biztonságos vonatközlekedtetés érdekében sebességkorlátozást vezet be.
A felsővezetékek a nagy meleg hatására megnyúlnak, emiatt a felsővezeték-szakadás, áramszedőtörés, sérülés előfordulhat. A MÁV Zrt. pálya- és felsővezeték-hálózatát karbantartó ügyeletesei folyamatosan készen állnak az esetlegesen keletkező hibák kijavítására.
A vállalatcsoport a szabadban dolgozó vasutasoknak biztosítja az előírt munkavédelmi és biztonsági feltételeket. Az erős napsugárzásnak kitett dolgozóknak megfelelő védőfelszerelést, korlátlan mennyiségű ásványvizet, óránként 10-15 perc pihenőidőt biztosít. Rendkívüli helyzetben az átlagostól eltérő munkaszervezési intézkedések léphetnek életbe.
Az elrendelt hőségriasztásra tekintettel az utasok számára mától ásványvizet biztosít a MÁV-START:
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Ennyi pénz hullik a kisgyermekesek ölébe év végén
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija