Magyarországon évente közel 3500 tonna szaloncukrot vásárolnak a hazai fogyasztók, több mint 7 milliárd forint értékben. A szaloncukor-értékesítés a 2020-as év kivételével évről évre növekvő tendenciát mutat, az egyik legnépszerűbb szezonális terméknek számít a karácsonyi időszakban.
Ez a növekvő kereslet vonzó a nagy édesipari vállalkozások számára is, ezért 2021-től újabb külföldi tulajdonú, a piacvezetők közé tartozó gyártó is saját, hazai üzemből származó termékeket kínál, több ízvariánssal.
Kapcsolódó
A szaloncukor gyártásához szükséges alapanyagokat jellemzően a világpiacról szerzik be a vállalkozások annak ellenére, hogy több hazai gyártó kínálatában is szerepelnek egyes előállításhoz szükséges alapanyagok (pl. marcipán, cukor).
Bár az alapanyagok beszerzésével idén sem volt probléma, az áruk 2021-ben jelentősen megemelkedett, és ez begyűrűzött a szaloncukrok árába is - derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
A 2020-as év jelentős keresletcsökkenését követően idén kedvezőbb a helyzet a gyártók számára, élénkebb és nagyobb volumenű a kereskedelem felől érkező igény.
Egy-egy háztartásban évente 1 kilónyi szaloncukrot vásárolnak, és továbbra is a legkedveltebb ízek a piacon a zselés, a marcipános, a kókuszos, a karamellás és a csokoládékrémes változatok.
Legolvasottabb
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Zelenszkij nyilvánosságra hozta a teljes béketervet, Moszkva azonnal visszavágott
Orbán Viktor beszólt Brüsszelnek és a Tisza Pártnak is: elsöprő győzelmet ígér
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket
Felrobbanhat a boltban: életveszélyes dolgot dobálnak a visszaváltó automatákba
Megtalálták Mátyás király maradványait? Ez a felfedezés mindent megváltoztathat
Nemcsak szórakoztatnak, milliárdokat mozgatnak a társasjátékok
Berobbant az influenzaszezon: egyetlen hét alatt 46 ezren mentek orvoshoz tünetekkel
Kutatás van, de pénz lesz belőle? Magyarország a kritikus ponthoz ért