A régió legjobban felszerelt neuromarketing-laborját hozta létre a Budapesti Corvinus Egyetem. A tíz monitorhoz rögzített és egy hordható szemüveg hatalmas mennyiségű adattal képes kiszolgálni az emberi viselkedés kutatóit, a menedzsment, a marketing, a pszichológia, és a szociológia területén is, mondta a labort bemutató eseményen Varga Ákos, a Corvinus digitális marketing tanszékének vezetője, a NEDIMARC (Neuro- and Digital Marketing Research Center) alapító kutatója.
A kutatási iránnyal kapcsolatban elmondta, hogy az leginkább a neuromarketinghez köthető, amely különböző tudományterületeket kapcsol össze. Biometriai eszközöket használnak ahhoz, hogy minél pontosabb adatokat tudjanak szerezni fogyasztókról, fogyasztói viselkedésekről, vagy arról, hogy milyen válaszokat adnak a fogyasztók a marketing ingerekre.
Végig pásztázták az Economx oldalát is
A laborban szemkamerát használnak a vizsgálatokhoz, hogy mi alapján és milyen termékeket választanak a fogyasztók, akár az online vagy az offline környezetben. Legyen szó egy kiskereskedelmi egység polcairól vagy egy weboldalról, akár egy terméken elhelyezett tájékoztatóról.
Például az Economx oldalát megnyitva a zöld területek azt jelzik, hogy az olvasók hova helyezik a fókuszt.

Az új labort weboldalak optimalizására, de akár városkép felméréshez a turizmus területén, de közlekedési táblák optimális elhelyezéséhez is lehet használni, de az autóiparban is népszerű.
A szemmozgás követésének technológiája képes valós idejű, megbízható robusztus adatokat szolgálni az emberi viselkedés kutatásához
– közölte Varga Ákos.
A szemkamera azt méri be, hogy az egyén hova helyezi a fókuszpontot. A fejlesztést, orvosi diagnosztikai eljárásokban is használják, például, hogy mi az, ami megragadja a csecsemők figyelmét, de játékok tervezésekor is végeznek ilyen kutatásokat. Kiemelte a tanszékvezető, hogy a Corvinusnak ugyan nincs orvosi profilja, az egyetem a viselkedés, illetve fogyasztói kutatásokhoz használja a nemrégiben átadott labort.
Vállalatok számára is nyitott a labor
A publikációs törekvések támogatására is használják a laborkapacitást, az egyetemen a képzések terén például a marketing mesterképzésben mindenféle projekten már dolgoznak a laborban a hallgatók.
Kapcsolódó
Emellett a vállalati kapcsolatok erősítése is fontos célja a Corvinusnak. Varga Ákos kiemelte: a cégek számára kutatásokat tudnak biztosítani, amelyeknek eredményeit majd be tudják építeni a saját folyamataikba.
A labor Magyarországon a legnagyobb eszközbázissal rendelkező kutatólabor, de a régióban is jól állnak
– tette hozzá a tanszékvezető.
A kutatólabor egy homogén nyugodt környezetet biztosít, de a mobil szemüveg segítségével áruházakban akár polckutatást is lehet végezni az eszközzel.
A laborral nem csak élvonalbeli technológia, de új kutatási területek is nyílnak a hallgatók számára. A műhely nem csak az egyetem, de az egész innovációs szféra számára mérföldkő, hiszen lehetőséget nyújt akár a piaci igények kielégítésére is.
Különböző trendeket lehet azonosítani, mondta a tanszékvezető, aki már 15 éve foglalkozik ezzel a területtel. Sokkal gyorsabb az adatrögzítés, a feldolgozás. A szemkamerák már egyre szélesebb körben elérhetők, számos kutatóközpont használ már ilyet világszerte. A termékfejlesztés területén a magyar piacra koncentrálva, bárki számára érdekes lehet a kutatólabor, tette hozzá Varga Ákos.

Példaként említette, hogy jól mérhető egy termék csomagolásán, hogy egy egészséggel kapcsolatos állítást hova kell elhelyezni. A honlapokkal kapcsolatban pedig a bankszektortól, a szolgáltató szektoron át a fesztiválokig bárki számára lehetőséget jelenthet a neuromarketing-labor.
Példaként említette, hogy egy kutatásuk már bebizonyította, hogy ha egy fesztivál honlapján a jegyvásárlás gombot áthelyezik egy felsőbb sávba, akkor 40 százalékkal is nőhetnek a jegyeladások.
A pszichológiában és a szociológiában a figyelem kiemelt kutatási terület, amit a szemmozgásokkal tudnak monitorozni. De társadalmi célú kampányoknál is ezt a technológiát jól tudják használni.
A labor létrejöttét a Corvinus intézményfejlesztési terve biztosította, akár hazai, akár nemzetközi igényeknek is eleget tudnak tenni. Varga Ákos kiemelte: nagyon meglepődne azon, ha a labor kialakításának a költsége nem térülne meg viszonylag rövid időn belül.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

A magyar kormány szerez egy újabb ellenséget: taccsra teszi a kiskereskedelmet

Durvul a keleti nyitás: ez a magyar város lesz a kínaiak központja

Az új KRESZ betiltja a zenehallgatást

Óbuda tajtékzik, megbénul a környék közlekedése

Várva várt újítást vezet be a Lidl, komoly problémát old meg

Nagy fordulat jön a rendelőkben: négymillió forint pluszt kaphatnak a háziorvosok

Szakértő a légikatasztrófáról: Nem gondoltam, hogy ilyet valaha látok

Harmadik éjszaka dúl az erőszak: lángolt a migráns menedékhely, egy miniszter adta le róla az infót

Elfogadták a törvényt, amely gyorsan átárazhatja a lakását, ha a polgármester is úgy akarja
