A tájékoztatás szerint a tárcaközi bizottság, amelynek feladata annak megállapítása volt, hogy mi váltotta ki a Hold-közeli pályára állított Luna-25 automata állomás rendellenes működését, a baleset „legvalószínűbb oka a fedélzeti vezérlőkomplexum rendellenes működése volt, amely azzal állt összefüggésben, hogy nem kapcsolódott be a BIUSZ-L készülékben (a szögsebességmérő egységben) lévő gyorsulásmérő egység, mivel a készülék által végrehajtott adatparancsok egységes tömbjébe különböző prioritású adatparancsok kerülhettek be”.

A Roszkoszmosz szerint az adattömbökben a parancselosztás véletlenszerű, valószínűségi jellegű. Ennek következtében a fedélzeti vezérlőkomplexum nullás jeleket kapott a gyorsulásmérőkből. Ez nem tette lehetővé, hogy a korrekciós impulzus kiadásakor rögzítsék a szükséges sebesség elérésének pillanatát és az űrhajó meghajtó rendszerének megfelelő időben történő leállítását, aminek következtében a kikapcsolódás a beállított idő (parancs) szerint következett volna be – számolt be róla az MTI.

Igyekeznek okulni a Luna megsemmisüléséből

Az orosz állami űrvállalat azt is közölte, hogy a bizottság ajánlásokat tett olyan intézkedésekre, amelyek megakadályozzák az ilyen események megismétlődését a későbbi Hold-küldetések idején.

  • A Luna-25 automata állomással augusztus 11-én, moszkvai idő szerint 2 óra 10 perckor startolt a Vosztocsnij űrközpontból egy Szojuz-2.1b hordozórakéta.
  • Az űreszköz augusztus 12-én és 14-én pályakorrekciót hajtott végre,
  • majd augusztus 16-án Hold-közeli pályára állt.
  • Augusztus 19-én a készülék impulzusokat kapott a start előtti elliptikus pálya kialakítására, de moszkvai idő szerint 14:57 körül megszakadt vele a kommunikáció.

Az előzetes számítások szerint a Luna-25 a Hold felszínének ütközve megsemmisült.