Még mindig négy-öt éves lemaradásban van Kelet-Európa
Alig tíz nagy ügyfélkapcsolatmenedzsment (CRM)-gyártó maradt talpon világszerte. A nehéz piaci helyzetben azoknak az informatikai cégeknek van esélyük a túlélésre, amelyek gyors megtérülést ígérnek - állítja Simon Whitehouse, a CRM-szoftvereket fejlesztő egyesült államokbeli Pivotal Corp. üzletfejlesztési menedzsere, aki a Benelux államok és a feltörekvő piacok felelőse a cégnél.
- A Pivotal forgalmának ötven százalékát az ön által felügyelt térségben bonyolítja le. Az elért sikert mennyire tulajdonítja magának?
- Egyáltalán nem az én egyéni sikerem ez; a siker kulcsa az, hogy a megfelelő piaci területet célozzuk meg. Ez a középvállalatok, az 1-3 milliárd dollár éves forgalmat lebonyolító cégek piaca. A sikereinkben nem mellékesen az is szerepet játszik, hogy a társaság CRM-megoldása gyors bevezetést és megtérülést tesz lehetővé. Hozzátartozik a képhez, hogy néhány évvel ezelőtt nagyon sok CRM-gyártó volt, mára viszont körülbelül tíz globális gyártóra szűkült a kínálat. Ez szerencsés Kelet-Európa számára, mert egy letisztult kínálatból válogathatnak a vevők.
- A magas növekedési arányban mennyire játszik szerepet, hogy ebben a régióban eddig viszonylag kevés CRM- megoldást vezettek be, és ehhez képest bármely eladás viszonylag magas növekedést jelenthet?
- Természetesen a régióban ez is hozzájárult a magas növekedési arányhoz, de leginkább az általunk megcélzott piaci szegmens nagyobb vállalatainak szaporodó szoftverbevezetései növelik az eladásainkat. A régió most jutott el oda, ahol a nyugati cégek négy-öt éve voltak: sorban kezdik bevezetni a CRM-megoldásokat.
- A Pivotal részvénye a napokban, megalakítása óta először, három dollár alá süllyedt a NASDAQ-on, sőt egyelőre erősen veszteséges idén. Nincs nagyon alulértékelve a társaság?
- Igen, alulértékelt a cégünk, de most az egész CRM-iparág gödörben van. Ennek az az oka, hogy sok bevezetés nem vagy nagyon lassan térül meg, a felhasználók csalódottak, és visszafogják beruházásaikat. Úgy látom azonban, lassan sínre kerül az iparág, és a vevők „harapnak” az olyan gyorsan megtérülő alkalmazásokra, mint amilyen a miénk is. Persze világszerte nehéz a gazdasági helyzet, ennek ellenére a következő negyedévben már nyereséget várnak a cégtől a társaság vezetői.
- Nem áll fenn a veszélye annak, hogy felvásárolják a céget?
- Véleményem szerint nem. Már több erre irányuló kísérlet volt, de ezek sorra meghiúsultak. Nagyon kevés technológiai társaság lenne képes felvásárolni minket. Az SAP-nak saját megoldása van, az Oracle más technológiát alkalmaz, a Microsoft - tudomásom szerint - pedig év végén dobja piacra saját megoldását. Mi technológiai szempontból a Microsofthoz kötődünk, és azt gondolom, hogy jó lóra tettünk, amikor elköteleztük magunkat a redmondi cég mellett.
- Magyarországon az LLP képviseli a Pivotalt. Milyen tapasztalatokat szerzett partnerükről?
- Az LLP nemcsak Magyarországon, hanem Közép- és Kelet-Európában is képvisel minket. Azt hiszem, jól döntöttünk, amikor ezt a céget választottuk társaságunk partneréül, s bár bővebbet még nem árulhatok el, de az LLP egy nagy Pivotal- CRM-bevezetés szerződését írta alá a napokban, így bizakodó vagyok a kapcsolatunkat illetően. Mindezek ellenére szeretnénk, ha az LLP két éven belül elnyerné társaságunk legnagyobb fokozatú, „Pivotal master partner” címét.
G. J.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.