Az Airbus légiközlekedési óriáscég célja a mesterséges intelligencia bevetésével, hogy csökkentse a kezelői munkaterhelést kiküszöbölje az emberi hibákat, de csökkenti a személyzet képzési költségeit, és hatékonyabbá teheti a műveleteket, valamint javítja a biztonságot és a megbízhatóságot – írta az Interesting Engineering.

Az Airbus Defence and Space üzletága által, a vállalat innovációs leányvállalatával, az Airbus UpNexttel együttműködésben kezdeményezett projekt célja a repülés közbeni tankolások biztonságosak és hatékonyak legyenek.

A csoport szerint a helyzetben aprólékos koordinációra van szükség a tankergép személyzete és a fogadó repülőgép pilótája között. Az önálló rendszerek növelik a műveletek hatékonyságát és lehetővé teszik az üzemanyag-szállítást nehéz, rossz látási viszonyok között is.

Még nem látjuk a mesterséges intelligencia veszélyeit, de mire meglátjuk, már késő lesz

Ideális esetben az Európai Unió év végére készülhet el a mesterséges intelligencia használatát szabályozó uniós jogi keretek végső szövegével. Az ECNMX AI Summit 2023 című rendezvényén zajlott kerekasztal-beszélgetésen azonban felmerült, hogy a törekvés már eleve kudarcra ítéltetett: nem látszik még igazán, melyek is lesznek a mesterséges intelligencia igazi veszélyei, mire pedig világosabban láthatnánk, addigra lehetetlen lesz olyan szabályozást életbe léptetni, amely visszavághatná a már kialakult rendszer vadhajtásait. Bővebben >>>

Az Auto'Mate technológia utat nyit a személyzet nélküli harci repülőgépek, köztük a drónok repülés közbeni tankolásához is.

A repülés közbeni tankolás fejlesztése során az Airbus három kulcsfontosságú technológiai összetevőre összpontosít:

  • különböző felbontású és látómezőkkel rendelkező kamerák használatára,
  • nagy pontosságú műholdas helymeghatározsra,
  • és LiDAR érzékelőkre, amelyek mindegyike mesterséges intelligencia algoritmusaival van integrálva.

Az Airbus jelenleg több mint 60 A330-as MRTT-re vonatkozó megrendelést teljesít a NATO és olyan országok számára, mint Ausztrália, az Egyesült Királyság, Szaúd-Arábia és Szingapúr.