Nem tűnnek reálisan teljesíthetőnek a kormány e-útdíj bevételi tervei, ráadásul kiderült, hogy a Széll Kálmán terv 2.0-ban szereplő 150 milliárdos összegnél is többet vár majd az állam az úthasználóktól. Az ismert elképzelések alapján az országon átrobogó kamionokat a sok esetben jelenlegi tarifa tízszeresével terhelnék meg. Az autósok és buszosok számára viszont még évekig maradhat a már ismert matricás rendszer.
Szerző(k): Ádám ViktorMegszakadtak a fuvarozók és a kormány között az e-útdíj bevezetése és annak kompenzálása ügyében folytatott egyeztetések. A vállalkozások azt szeretnék elérni, hogy a tőlük beszedett többletdíjak mintegy felét forgassák vissza a versenyképesség javítására.
Szerző(k): Ádám ViktorFél tucat érdeklődő is jelentkezhet a magyarországi e-útdíj-rendszer közbeszerzési pályázataira, a megvalósítás csúszásának hátterében részben a vidéki polgármesterlobbi állhat.
Szerző(k): Diószegi JózsefA jövő júliustól új rendszerben fizetnek útdíjat a tehergépkocsik. A személyautók és autóbuszok a jelenlegi e-matricás rendszerben maradnak. E járművekkel önkéntesen lehet majd átállni legkorábban a bevezetés után fél évvel. Az eseti használók így jelentős megtakarítást érhetnek el az e-matricás díjakhoz képest - közölte az NFM.
Szerző(k): NAPIKínai beruházó akár kínai finanszírozással működhet közre a hazai használatarányos útdíjrendszer kiépítésében - értesült a Napi Gazdaság Online.
Szerző(k): Ádám ViktorA korábbi tervhez képest másfélszeres az e-útdíj bevételterve és Budapesten jön a dugódíj is.
Szerző(k): NAPIAz MNV Zrt. keretei belül egységes vagyonkezelési koncepció mellett működő MÁV társaságokban, és a Volán társaságok átalakításában gondolkodnak a szaktárcánál; az utazási kedvezményeket az év második felében alakítanák át.
Szerző(k): MTI-EcoRövidesen a kormány elé kerül az e-útdíj bevezetésének javaslata.
Szerző(k): Diószegi József