A BYD lendületesen terjeszkedik Magyarországon, három új márkakereskedéssel bővül a hálózat, miközben a szegedi gyár 2025 második felében már meg is kezdheti a termelést. Az új üzem több ezer munkahelyet teremt, a vállalat célja, hogy elkerülje az EU által Kínában gyártott járművekre kivetett vámokat. Bár a kínai autómárkák jelenléte hazánkban még korlátozott, a BYD dinamikus növekedésével és új beruházásaival hamarosan meghatározó szereplővé válhat a magyar piacon.
Szerző(k): Vermes ÁdámÉvekig a kínai autópiac meghatározó szereplője volt az amerikai General Motors. Ám most őket is elérte a baj.
Szerző(k): Zádori BenceAz összefoglalónkban tisztázzuk az október végén életbelépő, elektromos járművekre bevezetett uniós vámok részleteit és hogy miért döntöttek a tarifák bevezetéséről az európai döntéshozók.
Szerző(k): Gulyas ÁbelKiigazította az ázsiai országban gyártott elektromos járművekre kiszabott ideiglenes vámtarifákat az Európai Bizottság, az Elon Musk által vezetett cégnek jelentősen könnyítenék a terheit.
Szerző(k): Gulyas ÁbelA kínai SAIC és az Audi közös elektromos autó modellcsalád fejlesztésébe kezd, amelyekről lekerülhet a német gyártó világhírű logója.
Szerző(k): Zádori BenceA kivetett vámok hatását azzal tompítanák a kínai elektromosautó-gyártók, hogy az üzemeket az Európai Unió területére hoznák. Ennek pedig épp a térség autógyártói ihatják meg a levét.
Szerző(k): Zádori BenceVélhetően az uniós védővámok megkerülése céljából Európában épít gyárat a kínai SAIC Motors. Egyelőre azonban még kérdéses, hogy hol, ám a lehetséges helyszínek között szerepel hazánk is.
Szerző(k): Zádori BenceA kínai autógyártók többségét komolyan visszaveheti az unió júliusban bevezetett új vámjai, azonban a szegeden gyárat építő BYD még növelheti is az európai részesedését.
Szerző(k): Gulyas ÁbelAz Európai Bizottság a mai nap bejelentette, hogy 38,1%-ig terjedő ideiglenes vámot vet ki a kínai elektromos járművek behozatalára, amire Kína nagy valószínűséggel gazdasági retorziókkal felel majd.
Szerző(k): Balatoni Lilla