A General Motors bejelentette, hogy jelentős kihívásokkal küzd, ezért 5 milliárd dollárral csökkenti nyereségét a Kínában akadozó működésének kezelésére irányuló átalakításokra szánt erőforrások részeként.
A feszültséghez a zuhanó eladások, a csökkeni piaci részesedés, valamint a hazai elektromos és hibrid járműgyártók által támasztott éles verseny okozza.
A 2024-es év első kilenc hónapjában a General Motors 347 millió dolláros veszteséget jelentett az állami tulajdonú SAIC Motorral közös kínai vállalatánál. A régióban közel 20 százalékkal csökkentek az autógyártó eladásai, piaci részesedése pedig 6,8 százalékra esett vissza, ami a 2015-ös több mint 15 százalékhoz képest meredek visszaesést jelent.
Az Autoblog felidézi, hogy a SAIC-GM 1997-ben jött létre, és olyan márkájú járműveket gyártott többek között, mint a Cadillac és a Buick. Évekig megbízható profittermelője volt az anyavállalatnak és meglovagolta a fellendülő kínai piacot. Azonban ez a helyzet mostanra teljes átalakult: a BYD és a Geely térhódítása az elektromos és a hibrid technológiák terén oda vezettek, hogy ez a két gyártó mostanra az összes kínai járműeladás több mint felét elszipkázza.
Folytatódik a káosz: kőkemény sztrájk indul
A Volkswagen munkásai nem hajlandók elfogadni a bércsökkentést, így munkabeszüntetéssel tiltakoznak.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Itt az újabb balatoni jégpálya