A Mol nyrt. minimum 50 milliárd forint beruházási kötelezettséget vállalva megpályázná a magyar hulladékkezelési koncessziót. A szerződés első öt évében új, évi minimum 100 000 tonna települési szilárd hulladék energetikai hasznosítására alkalmas létesítményt építenének - közölte a vállalat. Az Orbán-kormány az autópályák fenntartásához hasonlóan 35 évre magáncégeknek adná koncesszióba a hulladék-kezelést.
Szerző(k): Szabó DánielNem volt suskus amögött, hogy a Strabag visszalépett a magyarországi autósztrádák és autóutak üzemeltetésére kiírt koncessziós pályázatból, a lépés mögött egy korábbi kínos ügy húzódik meg.
Szerző(k): Komócsin SándorEgyedüli ajánlattevőként a Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda nyerte el a Nemzeti Koncessziós Iroda jogi tanácsadásra kiírt, 70 millió forintos keretösszegű közbeszerzését.
Szerző(k): Németh GézaSzépen hozott a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. konyhájára tavaly az útdíjak beszedése és az ezzel kapcsolatos ellenőrzések elvégzése, az árbevétel 15 százalékkal, a nyereség ennél is jobban nőtt.
Szerző(k): Komócsin SándorA frissen koncesszióba adott autópálya-kezelés költségét fedezi az a bevétel, amelyet a teherautók és a kamionok fizetnek az elektronikus útdíjfizetési rendszerben. Az állam tehát moshatja kezeit - a koncesszoron múlik, hogyan használja ezt fel.
Szerző(k): Komócsin SándorBár a kormány - részben jogosan - kritizálta az M5-ös és M6-os autópályák koncessziós szerződését, a G7 portál számításai szerint Mészáros Lőrinc és Szíjj László gazdasági körei dupla akkora profitot tehetnek zsebre a most elnyert szerződéssel.
Szerző(k): Szász PéterA Themis magántőkealap vezette konzorcium nyerte el a nemzeti autópálya-koncessziót a következő 35 évre – jelentette be Rogán Antal kabinetminiszter a Nemzeti Koncessziós Iroda eljárásáról. A győztes RAD-rendszerben kezelheti és építheti a magyar autópályákat. A Mészáros Lőrinc és Szíjj László vállalkozók érdekeltségeivel felálló konzorcium sok feladatot vállal magára.
Szerző(k): Szász Péter, Szabó DánielJogerős az ítélet, amely szerint az Orbán-kormány nem titkolhatja, mi alapján döntött a 35 éves sztrádakoncesszió mellett. Jog szerint ki kell adni az adatokat, amelyekért a Transparency International Magyarország jogvédő szervezet indított pert. A kormány a hulladékgazdálkodást is magánkézbe adná 35 évre.
Szerző(k): Szász Péter