A karácsonyt megelőző másfél hónapban realizálódik a hazai játékpiac éves forgalmának 40 százaléka. „Egyelőre lassulást érzékelünk a piacon, az alap megélhetési-, rezsi-, élelmiszer-, üzemanyagárak növekedése erősen érezteti a hatását” – mondta el az Economxnak Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK ügyvezető helyettese, akit az idei szezon sláger játékairól is kérdeztünk.
Szerző(k): EconomxA legtöbb gyerek akár 3-4 játékot is kaphat karácsonyra a felmérések szerint.
Szerző(k): EconomxIngyenes helytörténeti sétaprojekt is indul a főváros jubileumi születésnapja alkalmából.
Szerző(k): Zádori BenceA játékgyártó értékesítése 9 százalékkal nőtt idén július-szeptember között 2022-hez képest, elérve az 1,9 milliárd dollárt. A nyereség viszont 146,3 millió dollárra csökkent. A hírre a Mattel részvényei 6 százalékot estek.
Szerző(k): EconomxKözel 890 millió forintos támogatásból kellett volna legyártatnia egy szálláshelyeknek szánt társasjátékot a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítványnak. A gyártó cég végül ennek a töredékét számlázta ki, ráadásul a társasok el sem jutottak a szállásokra – családok kapták meg, interneten árulják, vagy ingyenesen osztogatják őket plázákban.
Szerző(k): EconomxA dán játékgyártó az idei első félévben mintegy 17 százalékkal termelt kevesebb nyereséget.
Szerző(k): Zádori BenceEgy japán férfi azzal hívta fel magára a figyelmet a nemzetközi sajtóban, hogy mintegy 12 ezer 800 eurót, vagyis mintegy 4,9 millió forintot költött gyerekkori álmára, hogy skót juhászkutyaként élhessen Tokió utcáin.
Szerző(k): Zádori BenceEgy somogyi erdész, Szutyányi Ákos négy évvel ezelőtt, erdőjárás közben találta ki az Agancsozó nevű társasjáték ötletét. Az erdész azt az élményt akarta játékával átadni, milyen az, amikor az erdőben agancsokat gyűjtögetünk.
Szerző(k): Zádori BenceA magyar lakosság nemcsak a Barbie filmre kapott rá, hanem a Mattel Barbie játékának népszerűsége is hirtelen megnőtt hazánkban.
Szerző(k): Varga Csenge