elektromos_átállás

03.
09.
20:42
Ki gondolta volna, hogy pont a svédeknél akadozik az átállás az elektromos autókra?

Ki gondolta volna, hogy pont a svédeknél akadozik az átállás az elektromos autókra?

Stockholm tízezer svéd koronás, mintegy 362 ezer forintos prémiumot fizet mindenkinek, aki fosszilis üzemanyaggal hajtott autót leselejtez, és ezzel egyidejűleg elektromos járművet vásárol vagy lízingel. A másfél éve zajló akció teljes kudarcba fulladt.

Szerző(k): V. G.
02.
24.
19:49
Vége a forradalomnak? Trump elkezdte megásni az elektromos járművek sírját

Vége a forradalomnak? Trump elkezdte megásni az elektromos járművek sírját

Az amerikai kormányzat lekapcsolja az összes szövetségi épülethez tartozó töltőállomást és megszünteti az elektromos autók állami támogatását.

Szerző(k): Gulyás Ábel
02.
17.
19:36
Sorsdöntő ütközetre készül a német autóipar

Sorsdöntő ütközetre készül a német autóipar

A német autóipari részvények siralmas teljesítményt nyújtottak tavaly, tükrözve az iparág problémáit az elektromos átállással. Az év eleje óta azonban fel tudták venni a ritmust, és 5-15 százalékot drágultak másfél hónap leforgása alatt. Most azonban olyan szintre értek, ahol hosszú időre eldőlhet sorsuk, legalábbis technikailag.

Szerző(k): Economx
11.
22.
00:45
Csődvédelembe menekült a kínai akkugyártók legnagyobb európai vetélytársa

Csődvédelembe menekült a kínai akkugyártók legnagyobb európai vetélytársa

A svéd Northvolt vállalatra sokáig úgy tekintettek, mint a világ legtöbb elektromos járműelemét gyártó kínai óriáscégek potenciális európai riválisára. A cég vezetése csütörtökön csődvédelmet kért az Egyesült Államokban, miután 5,8 milliárd dollár adósság mellett, mindössze 30 millió dollár készpénz maradt.

Szerző(k): Vígh Gábor
11.
02.
06:10
Az európai járműipar beszűkülését kockáztatja az uniós célkitűzés

Az európai járműipar beszűkülését kockáztatja az uniós célkitűzés

Nem lehet zöld átállásról beszélni megfelelő töltési infrastruktúra és megfizethető alapanyagok híján, nyilatkozta a BMW kormányzati ügyekért és üzleti kommunikációjáért felelős szóvivője az Economxnak. Ezen felül az EU szubvencióellenes intézkedései a kínai elektromos járművek ellen oda vezetnek, hogy a BMW-csoport magasabb importvámokat fizet, mint egyes kínai gyártók. A vállalat általános állaspontja szerint az Európai Unió irrealisztikus, karbonsemlegességet célzó előírásai tovább nehezítik az európai gyártók dolgát, akiknek mindeközben az olcsó kínai konkurenciával is fel kell venni a versenyt a hazai piacokon.

Szerző(k): Balatoni Lilla