Kínában már minden második tölthető autóra jut egy töltőhely, annak ellenére, hogy az ázsiai ország kifejezetten elől jár az elektromos átállásban. A világ második legnagyobb gazdaságában eladott autók 51 százaléka tisztán elektromos vagy plug-in hibrid

Wang Hongzhi, a Nemzeti Energiaügyi Hivatal igazgatója bejelentette: az ország területén már 16,696 millió töltőoszlop várja az elektromos járműveket. Ez azt jelenti, hogy Kínában minden 5 tölthető járműre 2 töltőoszlop jut. Gyakori azonban, hogy egy töltőoszlopról egyszerre több autó is tölthető, így töltőhelyek tekintetében ennél is jobb az arány: minden töltőre 1,8 tölthető jármű marad – írja a Totalcar.

Vagyis az ország ország plug-in hibrid és villanyautó flottájának 55 százaléka lehetne egyszerre tölteni a jelenlegi infrastruktúrával. 

Döbbenetes növekedés

A töltőhálózat mérete 2020 óta tízszeresére nőtt. Az új töltők telepítésének üteme is egyre gyorsul: 2025 első hét hónapjában 3,878 millió új töltőt telepítettek, ami közel duplája a 2024 azonos időszakában mért eredménynek. Mindez az áramfogyasztáson is érződik. 

Idén júliusban 7,71 milliárd kilowattóra áramot fogyasztottak a kínai töltőhelyek és akkumulátor cserélő állomások, ami 53,9 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.

A kínai villanyautó töltők piacát három nagy vállalat uralja. A legtöbb, 807 ezer publikus töltőoszloppal a TELD rendelkezik, míg a Star Charge 703 ezerrel a második, a YKC 656 ezer töltőt üzemeltet.

Belehúztak a kínaiak: rekordszámú új energiával működő járművet regisztráltak

Új csúcsokat döntögetnek Kínában, ahol az első fél évben már több mint öt és fél millió NEV-jármű grasszált. Bővebben >>>