catl-gyár

08.
14.
08:25
Még be sem indult, de máris terjeszkedik a kínai akkugyár

Még be sem indult, de máris terjeszkedik a kínai akkugyár

Több mint 20 százalékkal növeli gyártókapacitását a CATL a cívis városban, a bővítés miatt már másodszor kell módosítani a környezethasználati engedélyt.

Szerző(k): T. E.
07.
05.
17:45
Környezetvédelmi siker az akkugyárral szemben: örülhetnek a debreceniek

Környezetvédelmi siker az akkugyárral szemben: örülhetnek a debreceniek

A CATL benyújtotta a kormányhivatalhoz azt a módosítási kérelmét, amelynek eredményeként az NMP nevű, környezetkárosító oldószer kibocsátását minimális szintre csökkenti.

Szerző(k): Balatoni Lilla
12.
27.
11:04
Átalakul a világrend: a kínai autó az új Volkswagen?

Átalakul a világrend: a kínai autó az új Volkswagen?

Az előrejelzések szerint a következő öt-tíz évben alapvetően a kínaiak diktálhatják a tempót az iparágban, amelyben jelentős szerephez jut Magyarország is.

Szerző(k): Hercsel Adél
12.
23.
11:59
Autóváros lesz Szegedből, filippínó „autószerelőkkel"

Autóváros lesz Szegedből, filippínó „autószerelőkkel"

Újabb részletek derültek ki a kínai BYD beruházásról, amelyet a világ egyik vezető elektromos autógyártója tervez Szegedre.

Szerző(k): Economx
12.
13.
15:51
110 ezer négyzetméteres csarnokot épít a debreceni CATL gyárhoz ez a magyar cég

110 ezer négyzetméteres csarnokot épít a debreceni CATL gyárhoz ez a magyar cég

Legalább 5500 tonna acélt kell beépíteniük.

Szerző(k): Vermes Ádám
12.
01.
06:12
CATL: a bírósági ítéletnek nincs közvetlen hatása, folytatódik az építkezés

CATL: a bírósági ítéletnek nincs közvetlen hatása, folytatódik az építkezés

A Kúria megváltoztatta a Debreceni Törvényszék ítéletét, és megsemmisítette a katasztrófavédelmi hatóságnak a debreceni CATL-beruházásra kiadott engedélyét. A kínai akkumulátorgyár szerint viszont az ítélet nem befolyásolja az építkezést.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
11.
21.
20:50
Újabb akkumulátorgyár kapott startengedélyt Debrecenben

Újabb akkumulátorgyár kapott startengedélyt Debrecenben

A munkálatok során közel 300 ezer köbméter anyagot fognak kitermelni, ebből 64 ezer köbméter humusz.

Szerző(k): Eisenkrammer Nóra
11.
20.
06:42
Még mindig nem áll készen Magyarország a CATL-re, és ez nem a kínaiak hibája

Még mindig nem áll készen Magyarország a CATL-re, és ez nem a kínaiak hibája

„A gyártók egy olyan környezetbe érkeznek, ahol ellenségesen fogadják őket, mert az emberek nem biztosak abban, hogy az állam megvédi őket a profitorientált cégekkel szemben, ez folyamatos társadalmi feszültséget fog okozni, ennek hosszú távon nincs jövője” – magyarázta a környezetpolitikai szakértő az Economxnak az akkumulátoripar jelenlegi helyzete alapján. Összeállításunkból kiderül, hogy nemcsak párbeszédre, hanem előzetes tervezésre is szükség volna, de minden pótolható még.

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba
11.
17.
13:17
Kiderült, az akkumulátoripar ezzel magyarázható, nem pedig a munkahelyteremtéssel

Kiderült, az akkumulátoripar ezzel magyarázható, nem pedig a munkahelyteremtéssel

A Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) Munkahelyek az akkumulátoriparban című konferenciáján kiderült, úgy sikerült megalkotni hazánk akkumulátoripari stratégiáját, hogy a tervezők nem számoltak a magyar munkaerő-piaci sajátosságokkal. De akkor miért támogatja álláshelyenként több mint hatvannégy millió forinttal a magyar állam a betelepülő ázsiai akkumulátoripart?

Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba