autógyártás

03.
19.
14:30
Jó hír Győrben - Rekordbónuszt fizet az Audi

Jó hír Győrben - Rekordbónuszt fizet az Audi

A tavalyi évet értékelve az Audi elnöke azt mondta: a rendkívüli kihívások ellenére is sikeres évet tudhat maga mögött az autógyártó cég, 9,1 milliárd euró árbevételt értek el és a munkavállalók havi fizetésük 1,8-szorosát kapják meg jutalomként.

Szerző(k): Koncsek Rita
03.
15.
12:12
Hatalmas árzuhanás várható az elektromos autók piacán

Hatalmas árzuhanás várható az elektromos autók piacán

Egy friss elemzés szerint akár már három év múlva kiegyenlítődhet az elektromos és a hagyományos autók ára.

Szerző(k): Vermes Ádám
03.
13.
05:57
Mennyivel járulhatnak hozzá az akkumulátorgyárak a magyar növekedéshez?

Mennyivel járulhatnak hozzá az akkumulátorgyárak a magyar növekedéshez?

A felépítendő akkumulátorgyárak nagy exporttöbbletük révén támaszt nyújtanak a folyó fizetési mérlegnek, ami az országkockázati prémiumon keresztül mérsékelheti az ország finanszírozási kockázatát, illetve az árfolyamra helyeződó nyomást. Jelentős szépséghiba, hogy a gyárak termelése révén létrejövő tovagyűrűző hatások csak elenyészőek lesznek, legalábbis a beruházások és az ahhoz kapcsolódó közkiadások méretéhez mérten. A piacok szempontjából egészen biztosan pozitív képet fog festeni az akkugyárak makrogazdasági mutatókra gyakorolt hatása, a versenyképességi kérdésekre pedig majd az idő adhat pontosabb választ. Az UniCredit becslése alapján az akkumulátoripari beruházások 2026-ig 0,4 százalékponttal járulnak hozzá a GDP növekedéséhez, majd termelővé válásuk után nagyjából 0,5-1 százalékpontos GDP-hozzájárulás várható a termelésük első évében.

Szerző(k): Ifj. Becsey Zsolt
03.
12.
12:42
Annyi autót gyártunk, hogy félő, nem tudjuk majd elszállítani

Annyi autót gyártunk, hogy félő, nem tudjuk majd elszállítani

Hamarosan 800 ezer autó épülhet évente itthon, csak épp az infrastruktúra nincs rá felkészítve. Komoly gondokkal küzdenek a hazai gyárak az árufuvarozás terén, a most készülő autó- és akkumulátorgyárak pedig csak nehezítik a helyzetet.

Szerző(k): L. K.
03.
12.
06:03
Kihátrálnak az elektromosságból az európai autógyártók

Kihátrálnak az elektromosságból az európai autógyártók

Meglepő fordulat az uniós választási programokban: a jobboldali pártok szerint hátraarcot vesz az európai autóipar, ahol a gyártók szerint rossz döntés volt a belső égésű motorok betiltása 2035-től, mert már látszik, hogy megbukott a csak elektromosságra vonatkozó EU-s stratégia.

Szerző(k): T. K.
03.
08.
18:45
Sztrájkdömping Németországban: szinte teljesen leállt az élet

Sztrájkdömping Németországban: szinte teljesen leállt az élet

Óriási a káosz a németeknél, ahol sztrájkok miatt összeomlott a tömegközlekedés, szünetel a vasúti teher- és személyszállítás, több reptéren nincs földi kiszolgálás. Pénteken a kereskedelemben és az autógyártásban is a leálltak a munkával.

Szerző(k): Thurzó Katalin
03.
06.
07:46
Végzetes hiba, ha valaki nem gyárt elektromos autót

Végzetes hiba, ha valaki nem gyárt elektromos autót

Mivel a vártnál lassabb ütemben növekszik az elektromos autók eladási száma, ezért számos autógyártó még halogatja a teljes elektromos átállást. A Polestar vezérigazgatója szerint azonban ez végzetes hiba.

Szerző(k): Zádori Bence
02.
28.
20:13
Elon Musk egy olyan Teslát jelentett be, amelyet már nem biztos, hogy autónak lehet nevezni

Elon Musk egy olyan Teslát jelentett be, amelyet már nem biztos, hogy autónak lehet nevezni

A Tesla vezére szerint az új gépjármű „észbontó” teljesítményjellemzőkkel rendelkezik majd.

Szerző(k): Vermes Ádám
02.
27.
10:08
Bejelentkeztek az olaszok a BYD-nál, hogy náluk épüljön fel a második európai gyár Szeged után

Bejelentkeztek az olaszok a BYD-nál, hogy náluk épüljön fel a második európai gyár Szeged után

Mindez 12 héttel azután történt, hogy Róma felmondta a Selyemút megállapodást és erről tavaly december 3-án értesítette Pekinget. A BYD szerint a második európai üzem az értékesítési mennyiségtől függ.

Szerző(k): Economx
02.
22.
04:50
Kemény kihívás előtt a Tesla, nagy kérdés, hogy mihez kezd most ezzel

Kemény kihívás előtt a Tesla, nagy kérdés, hogy mihez kezd most ezzel

A vártnál nehezebb az elektromos autók olcsó gyártása, különösen az akkumulátor miatt. Mind Európa, mind az USA ösztönzi a Kínától minél kevésbé függő akkumulátorgyártást.

Szerző(k): Fellegi Tamás