Nagy fordulatot hoz a következő három év az elektromos és hagyományos autók versenyében, miután az új villanyautó-gyártók felforgatják az autógyártás alapjait a Gartner tanácsadó cég legújabb elemzése szerint.
„Az új cégek meg akarják változtatni a status quót a saját javukra az autógyártáson belül” – mondta Pedro Pacheco, a Gartner kutatási részlegének elnökhelyettese a Totalcar beszámolója szerint.
Ezek az új cégek olyan újításokat vezetnek be a gyártási folyamatban, amelyek leegyszerűsítik az autók architektúráját és felgyorsítják az autóépítés folyamatát. Ezzel olyannyira lecsökkenhetnek a gyártási költségek, hogy 2027-re egy villanyautó előállításának átlagos költsége alacsonyabb lesz, mint egy belső égésű motorral ellátott autóé.
Az elemzés szerint a korábban vártnál így sokkal hamarabb, már három év múlva egyenlővé válhat az elektromos és a hagyományos autók ára.
A következő három év egy másik várható fejleménye azonban, hogy az elmúlt tíz évben alapított elektromosautó-gyártó startupok 15 százaléka csődbe mehet vagy beolvadhat más vállalatokba. Pacheco szerint így az aranyláz helyét az erősebb túlélésének evolúciós szabálya veszi át.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Hódít a magyarellenesség? Annyi a támogatójuk, hogy lazán tarolnának a román szélsőségesek, élükön Georgescuval
Eltörölnék a Brexitet a munkáspártiak
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából