Két évvel ezelőtt kötött szerződést a Mitsubishi Motors és az olaszországi Pininfarina arról, hogy közös üzem építésével kompakt terepjárót gyártsanak. A Torino melletti Bairo Canvanese városban tavaly nyáron átadott autógyár beruházási értéke csaknem 130 millió euró, amiből a Mitsubishi 93 milliót adott. A japán konszernnek portugáliai és holland üzemei után ez a harmadik európai gyára, amelyben kizárólag terepjárókat szerelnek össze, s ezzel 200 dolgozónak adnak munkát. A Pajero új kistestvére, a Pinin az első terepjáró Európában, amelyben a Mitsubishi által kifejlesztett és nagy sorozatban gyártott közvetlen befecskendezéses GDI-motor működik. A kompakt városi autónak és teljes értékű terepjárónak szánt, az olasz tervezők keze nyomát jelentős mértékben magán viselő, négyszemélyes Pininben különösen az elöl ülők érezhetik magukat maximális kényelemben. A csomagtér két utassal számolva a hátsó ülések "összehajtogatásával" bővíthető. A Pinin terepjáró tudását a nagy testvértől, a Pajerótól örökölte. A kocsiban használt, továbbfejlesztett Super Select 4WD-rendszer lelke a viscokuplung, amely az első és a hátsó kerekek közötti nyomatékmegosztásért felel. Alaphelyzetben a hátsó kerekeket hajtja meg a motor, de jeges, síkos útszakaszokra érve 100 kilométeres óránkénti sebesség alatti tempónál menet közben átkapcsolhat a vezető az összkerékmeghajtásra. A Mitsubishi magyarországi márkaimportőrénél egyelőre csak irányárat tudtak mondani. Ennek magyarázata, hogy a gyártó tájékoztatása szerint 75 százalékban európai beszállítóktól kapják a Pinin elemeit, alkatrészeit, melynek igazolását a magyar vámhivatalnál is érvényesíttetni kell, hiszen ettől függ a vámtarifa, ami viszont az árat befolyásolja. G. B.