Alig néhány évvel ezelőtt a SUV-ok, más néven a hobbiterepjárók voltak a legdivatosabb modellek mind közül. Való igaz, komoly érvek szóltak mellettük: képességeikben sikeresen ötvözték a személyautókat a terepjárókkal, miközben az átlagosnál nagyobb biztonságérzettel töltötték el vezetőjüket. A praktikus modellek azonban az utóbbi években kissé háttérbe szorultak, vélhetően a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló törekvéseknek köszönhetően. Persze azért most is előfordul, hogy egy gyártó teljesen új SUV-ot vesz fel a kínálatába. Ilyen volt a múlt év új belépője, a Mitsubishi ASX. Az Outlander alapjaira épülő, ám annál egy kategóriával kisebb hobbiterepjáró nem feltétlenül formájával hívja fel magára a figyelmet, hiszen nagyon hasonlít a többi Mitsubishire, műszaki tartalma azonban ígéretes. A terepképességek az Outlander-alapok ismeretében nem lehetnek kérdésesek, a 150 lóerős, 1,8 literes dízelmotorral pedig igen erős és meglepően takarékos az ASX. Az elmúlt év újdonságai közé tartozik a Hyundai ix35, illetve testvérmodellje, a Kia Sportage is. Noha a két SUV megjelenésében komoly különbségeket lehet felfedezni, technikájukban csupán minimális különbségek vannak. A választás így sokkal inkább ízlés vagy márkahűség kérdése, mint bármi másé, további jó hír pedig, hogy mindkét modell kimondottan jól sikerült és érezhető előrelépés az elődökhöz képest. Valóban új SUV modellre idén - az eddigi hírek alapján - nemigen számíthatunk. Frissítésre azonban annál inkább: a megújult Volkswagen Tiguanról például Genfben rántják le a leplet, a német márka kisebbik terepese pedig megjelenésében komoly hasonlóságot mutat majd a nagyobbik testvérrel, a Touareggel. Menetrend szerinti modellfrissítés vár az Opel Antarára is, amely megjelenésében és technikájában egyaránt minimálisan változik csupán. A legnagyobb izgalmat az új 2,2 literes dízelmotor szolgáltatja, ami 163, illetve 184 lóerős kivitelben is rendelhető lesz, továbbá kézi mellett automata váltó is kérhető hozzá.