A Budapesti Corvinus Egyetem kutatói közel száz magyar gyártócéget vizsgáltak, hogy feltárják, milyen vezetői megközelítések segítik leginkább a digitális transzformációt. Az eredmények meglepőek: rövid távon a feladat orientált vezetés, hosszú távon viszont a kapcsolat orientált stílus hozza a legjobb eredményeket.
A kutatás szerint a digitalizáció elején a feladat orientált vezetők jobban teljesítenek.
Az ilyen vezetési stílus tiszta célokat határoz meg, szoros kontrollt gyakorol, és elősegíti a digitális eszközök hatékony bevezetését. Az eredmények elsősorban költségcsökkentésben és az ügyféligényekhez jobban igazodó szolgáltatásokban mutatkoznak meg. Azonban a kutatók figyelmeztetnek: a túlzott feladatorientáltság hosszú távon hátrányos lehet, mert akadályozhatja a szervezet alkalmazkodóképességét.
Hosszabb távon az emberközpontú vezetés veszi át a stafétát, ami az együttműködésre, érzelmi támogatásra és mentorálásra helyezi a hangsúlyt.
Ez a stílus a proaktivitást és az innovációt erősíti, így hozzájárul a fenntartható fejlődéshez. A kutatók arra hívják fel a figyelmet, hogy a digitalizáció sikeréhez a vezetőknek alkalmazkodniuk kell a szervezet aktuális állapotához és a környezeti kihívásokhoz.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Rabszolgamunka az osztrák földeken: nagy árat fizethet, aki a szomszédban keresi a szerencséjét

Fokozódik a rettegés, az illegális bevándorlók már boltba se mernek menni

Lassan elfelejtenek minket: a magyar vendéglátóhelyekről kidobták a gulyást meg a pörköltet

Megvan a fekete doboz, kiderül az utolsó 30 másodperc titka

Elesett az M7-es

Ennyi pénzt költenek atomfegyverekre: jön a legrosszabb?

Ön tudja, mennyibe kerül most a Balaton déli partján egy impozáns ingatlan?

Halálosan mérgező halak riogatják a turistákat az Adrián

Egyre csökken a munkaidő Európában, de hol állunk, mi magyarok?
