A németországi Gigafactory (így nevezi a gyárait a cég) eredetileg tavaly nyáron kezdett volna termelni. A feltételes engedély azt jelenti, hogy a Tesla a következő két hétben bizonyítja a hatóságnak, hogy minden előírásnak megfelel a gyár, és egy hónap áll rendelkezésre a gyár beindítását kifogásoló beadványok benyújtására - olvasható a cikkben, amit a Telex szemlézett.
(Helyi környezetvédő csoportok korábban aggodalmukat fejezték ki a gyár építése miatt.) Ha mindezen túljut a cég, akkor megkezdheti a tervezett évi 500 ezer autó gyártását.
A gyárban várhatóan 12 ezren fognak dolgozni, helyi szakszervezetek szerint egyelőre 2600 főt vettek már fel. Az európai gyártás az európai piacot szeretnék gyorsabban és olcsóbban kiszolgálni.
Az 5 milliárd eurós (1,9 ezer milliárd forintos) projekt azért különösen fontos Elon Musk cégének, mert ennek segítségével akarják lenyomni Európa legnagyobb autógyártóját, a Volkswagent az elektromos autók piacán. Előbbi az európai piacon 13 százalékos részesedéssel bír, utóbbi 25 százalékossal.
Legolvasottabb
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Megígérte, és be is tartotta, kegyetlen bosszút állt Donald Trump
Megvan a megállapodás, kiharcolták maguknak a fuvarozók
Betelt a pohár Pintér Sándornál: elvehetik az oltástagadó szülők gyerekeit?!
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél