A gép vasárnap reggel 19 óra 16 perc repülés után ért földet az ausztráliai nagyvárosban. A Qantas egyúttal arra is felhasználta az eddig példa nélküli hosszúságú repülést, hogy méréseket végezzen az ultrahosszútávú repülés hatásáról a legénységre, valamint az utasokra a nagy időeltolódás miatt. Sydney és New York között ugyanis 15 óra az időeltolódás - írta az MTI.
A Qantas közleménye szerint megfigyelték a pilóták agyhullámait, melatoninszintjüket, az utasokat pedig rendszeresen átmozgatták. A gépen mindössze 49 ember utazott, hogy minimálisra csökkentsék a gép terhelését, és meg tudja tenni tankolás nélkül a 16 ezer kilométeres távot.
Mindent egybevetve nagyon elégedettek vagyunk, és remek, hogy az adatokat felhasználhatjuk arra, hogy hogyan lehetne hasonló menetrendszerinti járatot üzemeltetni - magyarázta a leszállás után Sean Golding, a Dreamlinert vezető négyfős pilótacsapat vezetője.
A Qantas egy ideje már kísérletezik azzal, hogy közvetlen kereskedelmi járatokat indítson Ausztrália keleti parti nagyvárosaiból, Melbourne-ből, Sidneyből és Brisbane-ből New Yorkba és Londonba. A Londontól Sydneyig tartó közvetlen repülést novemberben hajtják végre, és lesz még egy New York-Sydney repülés decemberben.
Legolvasottabb

Épül Orbán Viktor csodafegyvere: napi 2700 tonna szállítmányt hoznak az ázsiai cégek

Találat ért egy iráni urándúsítót, veszélyes szintű a sugárzás

Megszűnik a TAJ-kártya?

Varga Judit fúrt, gyalult, fűrészelt - meg is lett az eredménye

Naponta egy centit apad a Balaton, csak ez zöld trutymó marad a tóból augusztusra?

Történelmi ítélet, pert nyert az első devizahiteles

Hazug temusok, hisztériás nőcik nyomulnak a neten, nincs menekvés előlük

Lehullt a lepel: itt az új győri Audi

Letaszították a trónról: már nem Bécs a legélhetőbb város
