A gép vasárnap reggel 19 óra 16 perc repülés után ért földet az ausztráliai nagyvárosban. A Qantas egyúttal arra is felhasználta az eddig példa nélküli hosszúságú repülést, hogy méréseket végezzen az ultrahosszútávú repülés hatásáról a legénységre, valamint az utasokra a nagy időeltolódás miatt. Sydney és New York között ugyanis 15 óra az időeltolódás - írta az MTI.
A Qantas közleménye szerint megfigyelték a pilóták agyhullámait, melatoninszintjüket, az utasokat pedig rendszeresen átmozgatták. A gépen mindössze 49 ember utazott, hogy minimálisra csökkentsék a gép terhelését, és meg tudja tenni tankolás nélkül a 16 ezer kilométeres távot.
Mindent egybevetve nagyon elégedettek vagyunk, és remek, hogy az adatokat felhasználhatjuk arra, hogy hogyan lehetne hasonló menetrendszerinti járatot üzemeltetni - magyarázta a leszállás után Sean Golding, a Dreamlinert vezető négyfős pilótacsapat vezetője.
A Qantas egy ideje már kísérletezik azzal, hogy közvetlen kereskedelmi járatokat indítson Ausztrália keleti parti nagyvárosaiból, Melbourne-ből, Sidneyből és Brisbane-ből New Yorkba és Londonba. A Londontól Sydneyig tartó közvetlen repülést novemberben hajtják végre, és lesz még egy New York-Sydney repülés decemberben.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Európa visszafojtott lélegzettel várja, melyik irányba fordulnak a lengyelek

Budapest a csőd szélére került, Tarlós István meg is nevezte a felelőst

Lecsapott az új Covid, fertőz, mint a pestis, intézkedett a WHO
Valami nagyon nincs rendben Elon Muskkal – de senki sem meri kimondani, mi az

Ennyi volt: már ezt is tilos a bőröndbe tenni a repülőn

Így mentené meg Parajdot az új román elnök

Új célcsoport jelent kihívást a Balatonnál, nem győzik őket kiszolgálni

Hihetetlen, de van, ami idén nyárra sokkal olcsóbb lett a Balatonnál

Robert Fico: politikai bérgyilkost küldtek ránk
