Nem ütköznek törvénybe a L'Oréal Magyarország Kozmetikai Kft. Biotherm Aquasource Biosensitive, Revitalift, valamint Vichy Cellu Metric termékeinek népszerűsítése érdekében tavaly január és május között közzétett egyes állításai, a Vichy Liftactiv CxP, a Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékekkel összefüggésben megjelentetett bizonyos állítások viszont igen - határozott a GVH. Utóbbi miatt 5 millió forint bírság megfizetésére köteles a társaság.
A versenyhatóság nem a termékek hatékonyságát, hatásosságát ítélte meg, hanem azt vizsgálta, hogy az egyes tájékoztatásokhoz a szakmailag megalapozott vizsgálati anyag rendelkezésre áll-e, és ha igen azokkal összhangban vannak-e az adott tájékoztatások.
A GVH indoklásában kiemelte: a Vichy Liftactiv CxP termékről közzétett, a versenyhivatal által vizsgált reklámok (például "Látható átalakulás már a 4. naptól kezdve.** Az arcbőr újra feszes lesz, a ráncok visszahúzódnak"), fő üzenete az volt, hogy a termék biológiai és lifting hatással is rendelkezik, melynek köszönhetően már a 4. naptól kezdve igen jó eredmények érhetők el a ráncok visszahúzódása és az arcbőr feszesítése terén. A L'Oréal a fenti tulajdonságokat fogyasztói véleményfelmérésekkel is erősíteni kívánta ("Már a 4. naptól kezdve: feszesebb bőr a nők 88 százalékánál", valamint "Már 1 hónap után: simább bőr a nők 82 százalékánál"), ezt azonban nem tudta alátámasztani a cég.
A Revitalift termékről a nyomtatott sajtóban közzétett eredmények ("A bőr feszesebb: a nők 96 százaléka szerint**", valamint a "A bőr fiatalabbnak látszik: a nők 90 százaléka szerint**") sem bizonyíthatóak. Ugyanez vonatkozik a L'Oréal Vichy Cellu Metric terméket népszerűsítő tájékoztatására, melynek középpontjában a narancsbőr elleni gyors és hatékony, mérhető eredményekben kifejezhető beavatkozás áll.
A kiszabott bírság mértékének meghatározása során a GVH figyelemmel volt a jogsértőnek tekintett kommunikációs eszközök reklámköltségére, enyhítő körülményként vette figyelembe azt, hogy eltérő jellegű, egymástól független módon, rövid ideig reklámozott termékekről van szó, mely reklámok közül egyesek nem kizárólag jogsértő tájékoztatást tartalmaztak.
Az enyhítő körülmények között jelent meg az, hogy a L'Oréal valamennyi, a GVH által vizsgált terméke tekintetében - a szakmai gondosság követelményeit betartva - végzett vizsgálatot annak érdekében, hogy megfelelően alátámasztott állításokat jeleníthessen meg reklámjaiban. E körben értékelte a versenyhatóság azt is, hogy a L'Oréal jelentős összegeket költ tudományos kutatásra.
Tekintettel volt a versenyhivatal a vállalkozás eljárás során történő együttműködő magatartásán túl arra is, hogy a L'Oréal törekedett a versenyhatóság által korábban vele szemben megfogalmazott kifogások figyelembe vételére a tájékoztatási gyakorlatában. Jelentős enyhítő körülményként emelte ki a GVH azt, hogy a L'Oréal két állítása esetében elismerte azok szerencsétlen voltát.
A versenyhatóság nem a termékek hatékonyságát, hatásosságát ítélte meg, hanem azt vizsgálta, hogy az egyes tájékoztatásokhoz a szakmailag megalapozott vizsgálati anyag rendelkezésre áll-e, és ha igen azokkal összhangban vannak-e az adott tájékoztatások.
A GVH indoklásában kiemelte: a Vichy Liftactiv CxP termékről közzétett, a versenyhivatal által vizsgált reklámok (például "Látható átalakulás már a 4. naptól kezdve.** Az arcbőr újra feszes lesz, a ráncok visszahúzódnak"), fő üzenete az volt, hogy a termék biológiai és lifting hatással is rendelkezik, melynek köszönhetően már a 4. naptól kezdve igen jó eredmények érhetők el a ráncok visszahúzódása és az arcbőr feszesítése terén. A L'Oréal a fenti tulajdonságokat fogyasztói véleményfelmérésekkel is erősíteni kívánta ("Már a 4. naptól kezdve: feszesebb bőr a nők 88 százalékánál", valamint "Már 1 hónap után: simább bőr a nők 82 százalékánál"), ezt azonban nem tudta alátámasztani a cég.
A Revitalift termékről a nyomtatott sajtóban közzétett eredmények ("A bőr feszesebb: a nők 96 százaléka szerint**", valamint a "A bőr fiatalabbnak látszik: a nők 90 százaléka szerint**") sem bizonyíthatóak. Ugyanez vonatkozik a L'Oréal Vichy Cellu Metric terméket népszerűsítő tájékoztatására, melynek középpontjában a narancsbőr elleni gyors és hatékony, mérhető eredményekben kifejezhető beavatkozás áll.
A kiszabott bírság mértékének meghatározása során a GVH figyelemmel volt a jogsértőnek tekintett kommunikációs eszközök reklámköltségére, enyhítő körülményként vette figyelembe azt, hogy eltérő jellegű, egymástól független módon, rövid ideig reklámozott termékekről van szó, mely reklámok közül egyesek nem kizárólag jogsértő tájékoztatást tartalmaztak.
Az enyhítő körülmények között jelent meg az, hogy a L'Oréal valamennyi, a GVH által vizsgált terméke tekintetében - a szakmai gondosság követelményeit betartva - végzett vizsgálatot annak érdekében, hogy megfelelően alátámasztott állításokat jeleníthessen meg reklámjaiban. E körben értékelte a versenyhatóság azt is, hogy a L'Oréal jelentős összegeket költ tudományos kutatásra.
Tekintettel volt a versenyhivatal a vállalkozás eljárás során történő együttműködő magatartásán túl arra is, hogy a L'Oréal törekedett a versenyhatóság által korábban vele szemben megfogalmazott kifogások figyelembe vételére a tájékoztatási gyakorlatában. Jelentős enyhítő körülményként emelte ki a GVH azt, hogy a L'Oréal két állítása esetében elismerte azok szerencsétlen voltát.
Legolvasottabb

A Revolut felfüggeszti néhány szolgáltatását Magyarországon

Kinyílt a brüsszeli pénzcsap, milliárdokat kapott Magyarország

Szalay-Bobrovniczky elárulta, miért Gidrán harcjárműveket olvaszt magába a honvédség eszközparkja

Brutális lemaradás: 13 EU-ország már elérte, amiről mi csak álmodunk

Most jöttek ki a friss adatok: Magyarországon döbbenetes a lakáspiaci drágulás, veri egész Európát

Ki nem veheti fel a 3 százalékos lakáshitelt? Kombinálható a csokkal?

Újabb BKK-s járaton szűnik meg az elsőajtós felszállás

Alkoholzár jön Olaszországban

Pár hétre hatalmas akciót hirdetett az IKEA

Légy átkozott, kameratükör!
A kamerás tükör az őrületbe kerget, de néha jutnak magas pillanatok is az autós újságírónak, ilyen például egy Porsche-út, vagy egy olyan jó tesztautó, mint a Renault 5. A szerkesztőségi flotta közben szívat minket.