Az Európai Unió Euro 7-es szabványai, amelyek 2025-től szigorítják az autók szennyezőanyag-kibocsátási határértékeit, többek között a nitrogén-oxidok és a szén-monoxid tekintetében eltérítik az iparágat attól, hogy a villamosításra fókuszáljanak - mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója.
Nem hiszem, hogy Európának szüksége van az Euro 7-re. Ez a kutatás-fejlesztési erőforrásaink egy részét olyasmire fordítja, amire nincs szükségünk, miközben kínai versenytársaink egyetlen technológiával, az elektromos autókkal léphetnek piacra
- idézi a cégvezért az Autonews.
Tavares a párizsi autókiállításon is a fosszilis üzemanyaggal hajtott autók 2035-től történő európai betiltásának átgondolására szólított fel. Szerinte nagyon nem lesz jó, ha úgy tiltják be ezeket a járműveket, hogy közben nincs megfizethető elektromos alternatíva. Ehhez még további 5-6 évre van szükség.
Tavares a kínai gyártókkal szembeni lemaradás kockázatát tekinti a legnagyobb kihívásnak Európában, nagyobbnak mint a félvezetők hiányát vagy éppen az energiaválságot.
Legolvasottabb
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Autós támadást terveztek a karácsonyi vásárban, a határon kapcsolták le őket
Izrael elégtételt vett: levadászták az 1200 áldozatot követelő támadás kitervelőjét
Áder János: Abban biztos vagyok, hogy ez rossz irány Magyarországon
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Békecsúcs Berlinben: döntő szakaszába lépett a többoldalú ukrajnai tárgyalás
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból