Az Európai Unió Euro 7-es szabványai, amelyek 2025-től szigorítják az autók szennyezőanyag-kibocsátási határértékeit, többek között a nitrogén-oxidok és a szén-monoxid tekintetében eltérítik az iparágat attól, hogy a villamosításra fókuszáljanak - mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója.
Nem hiszem, hogy Európának szüksége van az Euro 7-re. Ez a kutatás-fejlesztési erőforrásaink egy részét olyasmire fordítja, amire nincs szükségünk, miközben kínai versenytársaink egyetlen technológiával, az elektromos autókkal léphetnek piacra
- idézi a cégvezért az Autonews.
Tavares a párizsi autókiállításon is a fosszilis üzemanyaggal hajtott autók 2035-től történő európai betiltásának átgondolására szólított fel. Szerinte nagyon nem lesz jó, ha úgy tiltják be ezeket a járműveket, hogy közben nincs megfizethető elektromos alternatíva. Ehhez még további 5-6 évre van szükség.
Tavares a kínai gyártókkal szembeni lemaradás kockázatát tekinti a legnagyobb kihívásnak Európában, nagyobbnak mint a félvezetők hiányát vagy éppen az energiaválságot.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat - mikor jön itt is a háború?
EU-csúcs: nem nyúltak a befagyasztott orosz vagyonhoz, hitelből segítik Ukrajnát
Mérgesek a tanárok – Tovább nő a bérfeszültség az iskolákban
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi