A naptári hatásoktól (tavaly két munkanappal volt kevesebb, mint 2016-ban) megtisztított adatok szerint a bővülés 6,1 százalékos volt.
A leggyorsabban az internetes áruházak és a csomagküldő szolgálatok forgalma nőtt tavaly, több mint 21 százalékkal.
Kapcsolódó
Csehországban a kiskereskedelmi forgalomba immár harmadik éve nem számítják be az autóipar és szervizek forgalmát.
A cseh gazdaság jó kondícióban van és a fogyasztói bizalom magas. Várható, hogy a bővülés idén is folytatódik, és a háztartások fogyasztása a kiskereskedelmi forgalom növekedésének legfőbb húzóereje marad - kommentálta a statisztikai jelentést Monika Kunicke, a Komercní Banka bank gazdasági elemzője. Többségi vélemény, hogy a háztartások kiadásainak növekedése összhangban van a bérek növekedésével. A bérnövekedéssel a gazdasági elemzők az idén is számolnak.
A magyar kiskereskedelmi forgalom tavaly novemberben 6,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit mind a nyers, mind a naptárhatástól megtisztított adatok szerint.
A fotó forrása: Shutterstock.
Legolvasottabb
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Újabb véres támadás: mecsetben robbantottak, sok az áldozat
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Brit fegyverboom: Norvégia és Törökország vásárlása mindent vitt
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Őrületes autókrach: a Toyota, a Nissan és a Honda számai is fájóan megcsappantak
Ma a béke útját járni bátor cselekedet – Leó pápa elmondta, miért