Új országos adatbázist kap a Magyar Államkincstár 2010 júliusától. A TÉBA tartalmazni fogja a család- és normatív támogatások adatait, és lehetővé teszi az ellenőrzéseket is.
Országos adatbázis elkészítésére írt ki közbeszerzést a Pénzügyminisztérium informatikai szolgáltató központja. A Támogatási Életút Bázis - Adatok (TÉBA) rendszer integrált módon fogja majd egybe a központi költségvetésből finanszírozott, személyhez köthető családtámogatási, fogyatékossági és oktatási támogatási igények befogadását, elbírálását, finanszírozását és a család- és normatív támogatási ellátások folyamatba épített és helyszíni ellenőrzési tevékenységét. A rendszert a Magyar Államkincstár (MÁK) részére készítteti el a PM, a kincstár pedig ennek köszönhetően egy új nyilvántartást használhat majd, amelyben az adatok személyre lebontva lesznek megismerhetők és lehetővé válik a korszerű ügyfél-tájékoztatás is.
Jelenleg nem működik ehhez hasonló rendszer, vagyis a TÉBA egyrészt leváltja a már létező, egyes részfeladatokat ellátó, de már elavult adatbázisokat, másrészt kiváltja azokat a nyilvántartásokat, amelyeket jelenleg manuálisan vezetnek. A most sziget jelleggel működő rendszerekben óhatatlanul kialakult párhuzamosságok is megszűnhetnek.
Az integrált információs rendszer létrehozása során elsősorban az adatbázisok kezelésében, a munkafolyamatok automatizálásában, a pénzügyi tranzakciók kezelésében, a dokumentummenedzsmentben, az iktatási, webes megjelenítésben és az adatelemzésben kell megfelelő funkciókat kialakítani, illetve a teljes rendszert testre kell szabni, végül pedig a kialakított infrastruktúrának kapcsolódnia kell több közigazgatási információs rendszerhez is. A tender tárgyalásos, a részvételi jelentkezéseket január 19-ig lehet eljuttatni a kiíróhoz.
Az adatbázisnak, illetve az annak kiszolgálását végző hardvereknek 2010 júliusára kell felállnia, vagyis akkor már teljeskörűen működnie kell. A teljes projekt 1,6 milliárd forintba kerül, a tender az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) Közigazgatási szolgáltatások elektronizálása című pályázatának keretében valósul meg. Az EKOP prioritása, hogy a kormányzati folyamatok úgy legyenek átszervezve, hogy az elektronikus alkalmazások révén hatékonyabbá váljék az állam működése.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.