A kezdet kezdetén az áruházban lévő koktélbárt nevezték Dzsungel bárnak. A Reálszisztéma áruháza a Váci utca déli részén található, a bárból később étterem lett, mivel megnőtt az igény a meleg ételek iránt. Az utcai szintből amolyan cukrászdát, gyorskávézót alakítottak ki, a galéria pedig a csendet, a halk zongoraszót kedvelő pároké, üzletembereké. Az alsó szinten található "dzsungelben" a fal egyik részét nagyon szép ólomüveg alkotja, sok műlámpa és kisebb vízesés zárja a másik oldalt. A mennyezet vitorlavászonból készült, vastag kötelekkel összefogva - az összhatás végülis egzotikus környezetet idéz. Szabó Zsolt konyhafőnök szerint a konyha nem kifejezetten magyaros, nem kifejezetten nemzetközi, hanem vegyes. Figyelve a forgalmat csak olyan ételeket tartanak az étlapon, amire igény van. Valódi trópusi ételek nincsenek, de ha lesz rá igény, akkor felveszik az étlapra. Van viszont úgynevezett dzsungelsaláta, ami brokkoliból, citromleves vízben leforrázott gombából áll, jégsalátával, kaliforniai paprikával és dzsungelöntettel körítve. Hogy mi a dzsungelöntet? Az sem titok: csilipaprika, sós mogyoró balzsamecettel leöntve. Ez önállóan is ehető saláta, de sokféle ételhez köretnek is kiváló. Ami újdonság, az a séf úr kreációja. Ez pedig egyfajta bélszín. Rostlapon, bélszínnyárson sült, bacon szalonnába göngyölt hús olajban pácolva, mézbalzsam mártással, gorombára darált dióban megforgatva, burgonyaropogóssal, zöldségekkel tálalva. A nyársak alá tükörmártást használnak, amit mézből, balzsamecetből és vörösborból forralnak ki. Kicsit édeskés és savanykás, különleges étel, akár kínai recept alapján is készülhetne. FORRAI G. JÁNOS New York, London, Mexikóváros és a világ más metropolisai után Budapesten is divatkávéház nyílt, méghozzá - stílszerűen - a főváros legelegánsabb sugárútján, az Andrássy úton, annak is legfrekventáltabb szakaszán, az Opera és az Oktogon között. A klasszikus kávéházi funkciót fotógalériával kiegészítő kávézó a divatvilág hangulati szentélye: bepillantást enged ugyanis e sajátos, a kívülállók szemében majdhogynem misztikus szubkultúra kulisszatitkaiba. Teszi ezt a napi programkínálatában szereplő divatbemutatókon (a kávézó közepére króm-üveg kifutót építettek), fogadásokon és modellválogatásokon keresztül. Almási J. Csaba fotóművész (a kávézó egyik tulajdonosa) készítette fotók - Eszenyi Enikő páratlanul rafinált, óriásira nagyított portréi - alatt kortyolhatjuk el Gracy Jones koktélunkat vagy Chanel-kosztüm fantázianevű long-drinkünket. Mindamellett, hogy válogatott, manöken szépségű gárda szolgálja föl a különlegességeket: márkás italokat és koktélokat, a divat fővárosából, Párizsból és Milánóból nonstop divatshow-kat sugárzó Fashion TV műsora hangsúlyozza a hely egyedien rafinált atmoszféráját. Létezésének három esztendeje alatt a Fashion Café mint márkanév valóságos fogalommá vált a nagyvilágban, a divatkövető társadalmi elit, a show-biznisz bennfentesei, az (élet)művészek és az avantgarde értelmiség körében, egyszóval azokéban, akiket manapság a beautiful people elnevezéssel szoktak kódolni a magazinok társasági rovatai. Nyilván nem lesz ez másképp Budapesten sem, hiszen a vendéglátóhely jellegzetes profilja garantálja a szép emberek, a hírességek koncentrált és állandó jelenlétét. Mindehhez egyedi pasztell-tengerzöld berendezés, tükrök, hamisítatlan mondén miliő, 150 négyzetméteres vendégtér és a két terasz komfortja járul. A Fashion Café üzletvezetője, Bősze Ákos szerint akár modellkarrier kezdete is lehet, ha valaki belátogat a kávézóba: itt biztosan talál olyan szakembert, aki segíthet elindulni ezen a csillogó pályán. MAKÁRY KATA