A GVH szerint a Lidl úgy tervezte meg a karácsonyi játékkínálatában megjelenő termékeinek nyitókészletét, hogy nem volt tekintettel a speciális keresleti jellemzőkre és a kampány kiterjedtségére. A Lidl a játékból például nem rendelkezett megfelelő készlettel az akció idején, az üzletek jelentős részében már az akció kezdetén. Mivel annak első napján a nyitókészlet elfogyott, ezért amiatt jelentős számú panasz érkezett, illetve a társaság nem adott helyettesítő terméket az akció ideje alatt, és illetve nem hívta fel egyértelműen a fogyasztók figyelmét arra, hogy a termékkészlet kicsi.
A GVH felhívta a figyelmet arra, hogy a "készlet erejéig" és más hasonló tartalmú kijelentések alkalmazása nem mentesíti a vállalkozást a jogsértés megállapíthatósága alól, ha a készlethiányos állapot törvényi feltételei fennállnak. Hozzátették: nem várható el a fogyasztótól, hogy arra számítson, hogy elfogy a hirdetett akciós termék már a többnapos vagy többhetes promóciós időszak legelején. A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul.
Legolvasottabb
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Durva számokat közölt a Wolt – akadt, aki félszáz pizzát és spagettit rendelt
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Itt az újabb balatoni jégpálya