Gavronek Ferenc hozzátette: az NKH visszavonta a repülőtér működési engedélye korábbi visszavonásának felfüggesztését, amiről az egyesületet nem, csak annak ügyvédjét értesítették. Ismertetése szerint "felemás helyzetben vannak", nem tudni azt sem, hogy jelenleg van-e érvényes működési engedélyük. Hogy megelőzzék a további vitákat, nem repülnek a Hármashatárhegyen, a határozat felfüggesztésének visszavonása ellen pedig fellebbezést nyújtottak be.
Az elnök hangsúlyozta: jelenleg másik repülőteret használnak, mert folytatni kell a megkezdett képzéseket, de ezt nem szívesen teszik, és úgy tudják, a környékbeliek is támogatják őket, mert jóval több előnyt jelentett a repülőtér, mint hátrányt a környéknek.
Ismertette: az ügy még 2013-ban kezdődött, amikor az NKH "feltételezhetően a tulajdonos Magyar Nemzeti Vagyonkezelő nyomására" kezdeményezte a repülőtér engedélyének visszavonását. Az eljárásban a repülőklub megadta a hatóságnak a kért válaszokat, majd első fokon visszavonta az illetékes hatóság az engedélyt. Ez ellen a klub fellebbezést nyújtott be az NKH-hoz, mint másodfokú szervhez, amely úgy döntött, felfüggeszti a határozat végrehajtását addig, amíg a repülőklub és az MNV közötti jogvita az elszámolásról nem rendeződik. Ez praktikusan azt jelentette, hogy a klub tovább tudott üzemelni - magyarázta az elnök.
Az MNV és a repülőklub közötti elszámolási vita lényege, hogy az MNV hiányosnak találta a pénzügyi elszámolást, ezért felmondta a szerződést, amely ellen bírósági keresetet nyújtott be az egyesület.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Ki kell irtani: rémrovar fenyegeti Európát, mindenen végigsöpörhet ez az invazív faj
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Nem kerteltek az elemzők: India felzárkózik, Kína csak 2045 körül előzi meg az Egyesült Államokat
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Vaskos szeletet hasít ki az autóiparból a dél-koreai óriás