A Geomant Kft. bejelentette, hogy eddigi ügyfélszolgálat-menedzsment (CRM) és Contact Center megoldását a világ egyik vezető kommunikációsrendszer- és alkalmazásszolgáltatója, az Avaya teljes termékportfóliójával bővíti. „A bővítésre azért volt szükség, mert vevőink egy kézből származó komplett megoldásokat keresnek, így a szoftverek kínálatán túl már hardverkereskedelemmel is foglalkozunk” - válaszolta a NAPI Gazdaság kérdésére Eldar Banjica, a Geomant ügyvezető partnere. „Társaságunk eddig főleg távközlési szolgáltatók, bankok, biztosítók telefonos ügyfélszolgálati szoftverrendszerei fejlesztését, karbantartását végezte, de a termékbővítéssel az eddigi alvállalkozói státusból fővállalkozásra is képes társasággá váltunk” - mondta Kotek Gyula, a cég ügyvezető igazgatója. A társaság vezetői elmondták, hogy nézetük szerint az ügyfélszolgálati megoldásokat elsősorban üzleti és nem technológiai megközelítéssel kell bevezetni. Ezt Magyarországon még pont fordítva látják a társaságok vezetői. Ma idehaza egy sarki zöldséges gyakran többet tud az ügyfélkezelésről, mint némelyik nagy társaság vezetője, hiszen amikor egy ismert vevő betér hozzá - azonkívül, hogy tudja mit szokott vásárolni a illető s időnként kisebb ajándékkal kedveskedik neki -, név szerint köszönti, érdeklődik hogyléte felől, azaz megtartja az ügyfelét - állítja Kotek. Nemzetközi felmérések szerint ötödannyiba kerül az ügyfelet megtartani, mint egy újat szerezni - érvel Kotek, aki szerint a „közömbös magatartás” módszere már csak ezért sem érheti meg a cégeknek. „A CRM a vevők, az ügyfelek kezelésének stratégiája, amelyhez nem feltétlenül szükséges drága hardver vagy szoftver. Ismerek olyan élelmiszer boltokat, amelyeknél a CRM azt jelenti, hogy ha egy vevő rendszeresen náluk vásárol, kedvezményeket adnak neki, s a legjobb vevő kapja a legfrissebb árut. A CRM tehát nem technológiai rendszer vagy adatbázis, hanem annak a felmérése és ismerete, hogy miként lehet közelebb kerülni a vevőhöz” - támasztja alá egy példával a Geomant filozófiáját Banjica. G. J.