Megszületett a gazdasági és pénzügyminiszterek keddi brüsszeli ülésén az uniós áfa-irányelv módosításáról szóló egyhangú megállapodás. Kedvezményes áfakulcsot alkalmazhatnak a tagállamok a napelemekre, a hagyományos és elektromos kerékpárokra, a gyermek ruházati termékekre, illetve a hulladék újrahasznosítási szolgáltatásokra is - írja a Portfolio.
Szerző(k): Tér DiánaTöbb tényező miatt drágultak drámaian az építőanyagok és tűntek el egy időre bizonyos termékek az üzletekből. Ha hasonló építőanyag-hiánnyal nem is, jelentős áremelkedéssel jövőre is számolni kell - állítja Juhász Attila, az Építőanyag.hu webáruházat üzemeltető ÚjHÁZ Centrum Piramis Építőház Kft. ügyvezetője.
Szerző(k): Tér DiánaA magyar hatóság az elmúlt évtizedben egyre eredményesebben szedte be az áfát, 2019-ben azonban visszaesés történt. Az Európai Bizottság évente készít jelentést a tagállamok áfaréséről (a beszedett és a beszedhető áfa különbözetéről), és ebben korábban 6,6 százalékot becsültek 2019-re, most azonban kijött a végleges adat, ami romlást mutat, 9,9 százalékot - hívta fel a figyelmet Niveus Consulting Group.
Szerző(k): Domokos ErikaKomoly politikai és gazdasági kockázatot vállalt a kormány az üzemanyagárak befagyasztásával miközben az előnyök mérsékeltek - írja Virovácz Péter, az ING szenior közgazdásza a G7-en.
Szerző(k): Szász PéterA kormány döntése értelmében 3 hónapon át 480 forint lesz a benzin és a gázolaj maximális ára. Ez a mostani átlagos árszínvonalat figyelembe véve egy teletanknál 1300-1600 forintos nyereség, ha viszont a teljes fogyasztást nézzük, akkor alsó hangon 40 milliárd forintos mínuszról beszélünk, amely valahonnan hiányozni fog, hacsak nem csökken az olaj ára.
Szerző(k): Szász PéterMár-már nemzeti sporttá válik a magáningatlan-beruházások cégvagyonból történő megvalósítása. Bár a megoldás vonzónak tűnik, rengeteg kockázatot hordoz magában. Az ilyen konstrukciókat ráadásul a NAV célkeresztbe vette és orbitálisat lehet bukni velük.
Szerző(k): Molnár CsabaA rekordmagas üzemanyagárak miatt sokan követelik a magyar kormánytól, hogy csökkentse a benzin és a gázolaj jövedéki adóját. Furcsa módon a kabinet sem védekezik azzal, hogy ebben nincs mozgástere, sőt most annyira gyenge a forint hogy nem csökkenteni, hanem éppen hogy emelni kell az adó mértékét, hacsak nem szeretnének hasonló helyzetet teremteni, mint a cigaretta esetében.
Szerző(k): Szász PéterA Medgyessy-kormánynak vagy az EU-nak igen kevés köze van ahhoz, hogy jelenleg mennyit kell fizetni az üzemanyagért - írja a hvg.hu.
Szerző(k): Domokos Erika