A járványhelyzet alatt a futárcégek és webáruházak is maguk mögé utasították a bankokat és biztosítókat. A járványidőszak vesztesei pedig a bankok, biztosítók, valamint a mobil-, internet- és kábeltévé-szolgáltatók lettek. A közvélekedéssel ellentétben mégsem igazán panaszkodósak a magyarok, legalábbis nem az interneten, viszont jó részük kifejezetten hirtelen haragú. Felmérés készült az online marketing hatásairól.
Szerző(k): Molnár CsabaA fizikai üzletek lezárása korábban elképzelhetetlen tempóra pörgette az online vásárlásokat. A járvány következtében több évet „öregedett” a hazai e-kereskedelem, és visszafordíthatatlanul megnyerte magának a magyarországi vásárlók jó részét. A lezárások alatt az átlagoshoz képest kilőtt a szegmens forgalma, ez azonban sok elvárást is magával hozott a logisztikában, a fizetések biztonságában és megváltoztak a fogyasztók szokásai is. És ez már valószínűleg így is marad.
Szerző(k): Molnár CsabaKözel háromszor annyi online rendelés érkezett az Euronics műszaki áruházlánc webshopjába a tavaszi boltzár alatt, mint a tavalyi év azonos, már akkor is rekordokat döntő időszakában. A weboldal több mint 2 millió látogatója az idei lezárás nem egészen egy hónapjában összesen 268 százalékkal nagyobb értékben vásárolt házhozszállítással, mint egy évvel korábban.
Szerző(k): Molnár CsabaMiután bejelentették, hogy április 4-ig ingyenesen kiszállítják a megrendelt termékeket, mintegy 40 ezer rendelés futott be az online kereskedőhöz. Az eMag közlése szerint a 70 ezer termék kiszállítása mintegy másfélszer nagyobb a tavaly számláltnál; a koronavírus-járvány miatt elrendelt boltbezárásoknak az pedig egyenes következménye, hogy a csomagpontos átvétel népszerűsége is megnőtt.
Szerző(k): Szabó M. IstvánLassan megtanulták a banki ügyfelek, hogy működik az erős ügyfélhitelesítés az internetes kártyás vásárlásoknál. A tavalyi rekordforgalom még tovább nőtt az idén, mert egyre többet vásárolunk a világhálón is bankkártyával.
Szerző(k): Herman BernadettA hazai cégek többsége új termékkel vagy szolgáltatással állt elő a válság során, ami sokszor a túlélés kulcsa volt. Ma már a többség új dolgozók felvételén gondolkozik. A válság nyertesei az it-cégek és a webáruházak, a vesztesek pedig a divat- és luxusipar cégei.
Szerző(k): Molnár CsabaA lelakatolt boltok a remélt március 22. helyett még egy hétig biztosan nem nyithat ki. Egyre többen keresik közülük az „alternatív” értékesítési megoldásokat. Ezek többségnek legalitása azonban legalábbis kétséges.
Szerző(k): Molnár CsabaA BRFK helyénvalónak ítélte, hogy az Alza.hu csomagátvevőpontként nyitva tartja budapesti bemutatótermét - tudta meg a Napi.hu a cég vezetőjétől. A Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) állásfoglalása szerint ugyanakkor azok az üzletek, amelyek március 8-tól zárva tartásra lettek kötelezve, még átvevőpontként sem működhetnek. Az Alza.hu mellett egyébként több nagy kereskedelmi hálózat is üzemeltet átvevőpontot, annak ellenére, hogy tevékenységi körük alapján érintik őket a korlátozások. A kormányzat egyelőre nem tett pontot a jogértelmezési vita végére, annyi azonban bizonyos: mindig az ellenőrző hatóság bírálata a döntő.
Szerző(k): K. Kiss Gergely