A hazai online kiskereskedelmi forgalom 2020-ban elérte a nettó 1046 milliárd forintot, először lépve át az 1000 milliárdos lélektani határt. Az előrejelzés szerint 2025-re a gazdasági környezettől és a fogyasztói szokásoktól függően további 91-161 százalékos növekedés várható. Leginkább az IT cuccokat vitték az emberek. A járvány hatására tavaly először fordult elő, hogy a készpénz elveszítette dominanciáját az online kiskereskedelemben.
Szerző(k): Molnár CsabaTovább nyílt a boltos eladók bérollója, 81 ezer forintról 119 ezer forintra. A turkáló eladójának bére lenyomta a butikosét, a webáruházas bér kapaszkodik felfelé, de ez nem is meglepő. A legtöbbet az illatszerbolt, a legkevesebbet a ruhás piac eladója keres.
Szerző(k): Molnár CsabaA 14-15 ezer magyar webáruházból 520 súlyosan vétkezőt listázott pénteken a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, ezek közül 74 bírságot is kapott. A Blokkk.com megnézte, hogy például miért nem úszta meg most sem a büntetést a faszacuccok.hu, amely 600 ezer forintos bírságot kapott.
Szerző(k): K. Kiss GergelySoha nem dolgoztak a boltokban olyan kevesen, mint 2021 első negyedévében. A foglalkoztatottak száma 27 ezer fővel kisebb volt, mint egy évvel korábban, de a 2020-as átlaghoz képest is 20 ezres a leépülés.
Szerző(k): Molnár CsabaRengeteg bírósági eljárást lehetne indítani a csaló, szándékosan trükköző webáruházak ellen. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége néhány eljárást maga kezdeményez, de sokkal többet lehetne indítani.
Szerző(k): Szabó DánielAz e-vásárló magyarok több mint fele rendelt már online, ágyában fekve vagy tévénézés közben, 23 százalékuk tömegközlekedés, 3 százalékuk pedig vezetés közben is vásárolt már az internetről. Arányaiban az 50 évesnél idősebbek között a legtöbb az új belépő, ugyanakkor a webshopok célközönsége jellemzően még mindig a 18-39 éves korosztályból kerül ki – derül ki a Fizetési Élmény Riportból.
Szerző(k): Herman BernadettA Magyarországon működő, legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsorát több, mint bruttó 130 milliárd forintos online forgalommal, az immár közös, magyar központú cégcsoportként működő eMAG-Extreme Digital végzett. Érdekes, hogy az alig több mint egyéves kereskedő kifli.hu az FMCG-lista második helyét szerezte meg.
Szerző(k): Molnár CsabaKét év alatt megduplázódott, 6 százalékról 12 százalékra nőtt a legalább hetente online vásárlók aránya a 18-79 éves magyarok körében. A készpénztől való elfordulásban némi visszarendeződés érezhető 2020-hoz képest, ám a korábbi évekhez viszonyítva még így is kevesebben vannak, akik kizárólag a készpénzes megoldásokat választják.
Szerző(k): Molnár Csaba