Még a világ egyik leggazdagabb országa, az Egyesült Államok jómódú fogyasztóit sem hagyta érintetlenül az évtizedek óta nem látott nagyságúra nőtt infláció. Ennek legjobb bizonyítéka, hogy az alacsony árainak köszönhetően sikeressé vált Walmart áruházlánc úgy tapasztalja, egyre több olyan vásárolója van, aki korábban kerülte az áruházait. Ugyanakkor nem várnak nagyon fényesen csillogó karácsonyi szezont.
Szerző(k): Komócsin Sándor, Csernátony CsabaA brit kiskereskedelmi dolgozók kétharmada szerint súlyosbodtak az ellenük irányuló verbális és fizikai támadások. Az agresszivitás elsődleges oka a brutálisan megemelkedett árak.
Szerző(k): Molnár CsabaA fogyasztói árak emelkedése szeptemberben átlépte a lélektani 20 százalékot, de ezen belül is a leginkább fájdalmas élelmiszer-drágulás 35,2 százalékos volt. Pulzus kutató, lapunk megbízására készített felmérése szerint is óriási teher a bevásárlás egy családnak, sokan 50-80 ezer forinttal többet hagynak a boltban havonta, mint egy évvel korábban.
Szerző(k): Szász PéterRomlott a magyar vásárlók helyzete a németekéhez képest az elmúlt egy évben, derül ki egy olyan fogyasztói kosárból, amelyet a magyar és a német Lidlben is levásároltak 2021 és 2022 őszén.
Szerző(k): Komócsin SándorNyájakban érkeznek a jó ár-érték arányú ajánlatokat kereső vevők a versenytársaktól az Aldi áruházaiba az Egyesült Királyságban, derül ki a vállalat beszámolójából és hasonló a helyzet a Lidllel is.
Szerző(k): Komócsin SándorAz Oroszország ellen elfogadott nyugati szankciók, amelyeket a magyar kormány is megszavazott, nagyon megnehezítik az orosz állampolgároknak, hogy Magyarországon vásároljanak ingatlant.
Szerző(k): Komócsin SándorAz építőipar kétségbeejtő helyzetben van az infláció miatt, ami azzal várhatóan azzal jár majd, hogy az év végével eltűnnek az építkezni akarók a piacról, mert megfelelő hitel és új állami támogatás híján nem tudnak lépést tartani az árakkal. Az ágazatban elbocsátások indulhatnak.
Szerző(k): Komócsin SándorA termékek házhoz szállíttatása lehet az infláció egyik első áldozata, miközben egyre többen döntenek az olcsóbb, saját márkás árucikkek mellett - derül ki az EY 18 ezer fős nemzetközi felméréséből.
Szerző(k): Domokos LászlóAz Egyesült Államokban is elkezdték érezni az áruházak, és éttermek, hogy a vásárlóiknak az infláció miatt kevesebb szabadon elkölthető jövedelmük maradt. Nem sokat tehetnek ellene.
Szerző(k): Komócsin Sándor