Az elmúlt években egyre több termék csomagolási mennyiségét csökkentették észrevétlenül a gyártók, március 1-től azonban a kormány rendeletben kötelezte az az 1 milliárd forint feletti árbevételű élelmiszer-kereskedőket, hogy plakátokkal hívják fel a vásárlók figyelmét a jelenségre.

Emellett a Nébih honlapján naponta frissül azoknak a termékeknek a listája, amelyeknek a kiszerelése kisebb lett.

Az elmúlt hetekben a teljesség igénye nélkül az alábbi termékekkel bővült a lista:

Milli kaukázusi kefír

Korábbi termékméret: 450 g

Új, csökkentett termékméret: 400 g 

Somat Excellence mosogatógél

Korábbi termékméret: 1,89 liter

Új, csökkentett termékméret: 1,62 liter

Waffi Hazelnut - mogyoró ízesítésű mártott ostya

Korábbi termékméret: 30 g

Új, csökkentett termékméret: 23 g 

Sissy zsírszegény túró

Korábbi termékméret: 500 g

Új, csökkentett termékméret: 400 g

Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a kormány intézkedéseiről azt mondta az Economx kérdésére, hogy egyelőre semmilyen hatást nem gyakorolt a forgalomra a figyelemfelhívó kampány, inkább a gyártói gyakorlatot fogja befolyásolni a zsugorinflációs szabályozás.

Itt az infláció új csomagolása, majd kiszúrja a szemünket

Március végéig a boltokban csaknem 600 kiszerelés-csökkentést rögzített a Nébih rendszere. Ehhez azonban nem muszáj a hivatal honlapját böngészni, március 1-je óta ugyanis egy újabb kereskedelmet érintő szakpolitikai intézkedés keretében „Vigyázzon, a termék kisebb lett!” felirattal szembesül minden vásárló, ha a szemügyre vett árucikk mérete vagy térfogata csökkent. Neve is van az egyre szűkebben szabott grammoknak és millilitereknek: zsugorinfláció.