Komoly kihívásokkal néz szembe jelenleg a műanyagipar, és ez várhatóan a következő időszakban sem lesz másként. Igaz, ahogy a szektor nagyobb része jól vette az akadályokat a koronavírus-világjárványban, valamint az azt követő válságban, a nehézségek még erősebb együttműködésre is ösztönözhetik a piaci szereplőket. Konkoly-Thege Máté, a Thege-Plastic Kft. ügyvezetője szerint mind az autó-, mind az építőiparban vannak aggodalomra okot adó jelek, de árnyaltabb a kép annál, mint amit sok helyen olvashatunk. Hogyan épülnek vissza a rendelésállományok? Hogyan állhat helyre a fogyasztói bizalom? És miért gondolja úgy a szakember, hogy az akkumulátorgyártó cégek magyarországi terjeszkedése csak jót tesz a hazai műanyagiparnak?
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsJapán rizskészlete ebben az évszázadban a legalacsonyabb szintre esett, aminek az oka a turizmus fellendülése és a rossz terméshozamok – állítják kormánytisztviselők.
Szerző(k): L. K.Az előzetes adatok alapján júliusban egy több mint két éves csúcsot ért el a feldolgozó- és szolgáltatóipari adatokat egyaránt magában foglaló kompozit BMI mutató.
Szerző(k): Gulyás ÁbelA termést pusztító szélsőséges időjárás az árakra is igencsak kihatással lehet. Az év eleje óta már így is majdnem 50 százalékot emelkedett a tea felvásárlási ára.
Szerző(k): Hercsel AdélA csokoládé lassan luxuscikké válik. A Magyar Édességgyártók Szövetségének kerekasztal-beszélgetésén szakértők elemezték a kakaópiacot felkavaró trendeket: szó esett többek között árfolyam-kilengésekről, spekulációkról, alternatív alapanyagokról és a klímaváltozásról.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraAz Eurostat publikálta az építőipari termelés áprilisi adatait az Európai Unióban és az euróövezetben.
Szerző(k): Vermes ÁdámA hazai málnatermelés ugyan megmenthető lenne tőkebevonással, de azt a magyar fogyasztók már nem tudnák megfizetni.
Szerző(k): K. O.A Magyar Suzuki Zrt. tavaly 161 ezer autót értékesített, ebből 156 ezer az esztergomi gyártósorról gördült le. A teljes gyártás 92,9 százalékát exportálták külföldre, ezek az autók a világ 123 országában találtak vevőre. Az esztergomi termelés mennyisége 2022-es évhez képest 24,3 százalékkal, míg a hazai és exportértékesítés árbevétele 33,9 százalékkal nőtt. A Magyar Suzuki 12.167 autóval és 11,3 százalékos piaci részesedéssel zárta a 2023-as hazai újautó regisztrációs összesítést. Az esztergomi gyártóvállalat mindeközben csaknem 55 millió eurót fordított beruházásokra.
Szerző(k): Gyöngyösi Balázs