A Siemens ígéretet tett, hogy a Paksi Atomerőművet érintő német engedélyek késlekedése ellenére továbbra is elkötelezett a szerződésben foglalt vezérlő rendszerek leszállítását illetően.
Szerző(k): Varga CsengeA Roszatom vezérigazgatója Paks II. építésének 2024-es megkezdéséről beszélt újságíróknak. Alekszej Lihacsov az építkezés kezdés időpontját firtató kérdésre annyit mondott, jövőre várható az „első beton öntése”.
Szerző(k): Horváth TiborAkár előbb elkészülhet Paks 3., mint Paks 2., ugyanis a világban a nukleáris energia terén komoly fejlesztések zajlanak, amelyeknek Magyarország is komoly haszonélvezője lehet. Minél több nagyobb blokkból áll a rendszer, annál több tartalékkapacitás kell hozzá. A megújulók térnyerése is amellett szól, hogy kisebb, teljesítményükben jobban szabályozható erőművek sokaságára van szükség.
Szerző(k): Varga CsengeNem az Európai Bizottság hátráltatja a Paks 2 beruházást, hanem a német kormány két zöld minisztere viszont jelenleg blokkolja, nem adja meg az engedélyt a Siemens Energie-nek a vezérlőrendszerek szállítására – jelentette ki Szijjártó Péter pénteki sajtótájékoztatóján.
Szerző(k): Varga CsengeA nukleáris fűtőelem rendelkezésre állásában nem lát problémát Aszódi Attila, a Budapesti Műszaki Egyetem tanszékvezetője, mert a fűtőelem tárolható, míg gázból a nagy hazai tárolókapacitások ellenére is folyamatos behozatalra szorulunk.
Szerző(k): EconomxLengyelország a szocializmus időszakában már nekiállt atomerőművet építeni, ám akkor Csernobil katasztrófája elkaszálta a lengyel ambíciókat. Mostanra azonban Kreml Ukrajna elleni háborújának hatására a lengyeleknél is olyannyira elszálltak az energiaárak, hogy a rezsiszámla most az igazi mumus a lengyeleknek, nem pedig az atom.
Szerző(k): Hercsel AdélA paksi atomerőműben újabb hosszú hónapokra elegendő nukleáris fűtőanyag áll rendelkezésre a biztonságos működéshez, miután újabb szállítmány érkezett csütörtökön - írta a külgazdasági és külügyminiszter a Facebook-oldalán.
Szerző(k): EconomxÖt cég, a fővárosi székhelyű A-Híd Építő Zrt. és a Strabag-MML Magas- és Mérnöki Létesítmény Építő Kft., továbbá a felcsúti Mészáros és Mészáros Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt., a tiszakécskei Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Zrt. illetve a bátaszéki Alisca Bau Építőpari Zrt. nyerte meg a Paks térségben végezhető víziközmű beruházásokat, nettó 41 milliárd 809 millió forint keretösszeggel. Rajtuk kívül mások nem is indultak a közbeszerzésen.
Szerző(k): Németh Géza