A végén akár társadalmi problémává is fajulhat – mondta a német autógyártó vezérigazgatója a benzin- és dízelüzemű autók betiltásáról.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsNagyot kaszáltak tavaly az úgynevezett trendkövető stratégiákat használó hedge fundok, sikeresen lovagolták meg a februárban megindult az amerikai kamatemelések által kiváltott eladási hullámot. Az idei pozitív fordulatot nem tudták azonban lekövetni és most vaskos mínuszokat termelnek befektetőiknek.
Szerző(k): EconomxAz áruszállítás megoldására más jármű után kell nézniük a német szállítmányozóknak, ugyanis a Rajna vízszintje nem elég magas ahhoz, hogy a nagy súlyú teherhajók tovább folytassák rajta a szállítást.
Szerző(k): Varga CsengeAz autógyárak világszerte egymás elől próbálnak meg a bányákkal közvetlen megállapodásokat kötni, hogy elkerüljék a nyersanyaghiányt, amely ellehetetleníti az elektromos járművek gyártását.
Szerző(k): Horváth BalázsAz Európai Unió nem tartja a szükséges tempót ahhoz, hogy világszinten vezető szerepet tölthessen be az akkugyártás terén. Mivel a tervek szerint 2035-ig betiltják az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését, az akkumulátorok stratégiai jelentőségűvé váltak az unió számára, azonban Európa akkumulátoripara elmarad globális versenytársaitól.
Szerző(k): EconomxAkkumulátornyersanyag-bányákat vásárol Brazíliában a Volkswagen és a Stellantis autógyártó konszern. Mindkét vállalat az elektromos autóihoz szükséges akkumulátorok nyersanyagszükségletét kívánja biztosítani a befektetéssel.
Szerző(k): Varga CsengeAz egész világ a tisztább energiaforrások felé mozdul el, ezért a legnagyobb tét a szükséges anyagok feletti ellenőrzés lesz 2050-ig. Az Egyesült Államok nagyon akarja az ásványi anyagokat az elektromos autókhoz, ahogy mindenki más is.
Szerző(k): Horváth BalázsA legnagyobb baj, hogy bár Közép- és Kelet-Európában már 2021-ben is jelentősen megnőtt a vállalati fizetésképtelenségek száma, a tavalyi évben még ez az emelkedés is felgyorsult – derül ki a Coface oldalán megjelent elemzésből.
Szerző(k): Drávucz PéterOrosz kőolajból egyelőre nem lesz hiány Európában: a jelenlegi uniós szabályozói környezet lehetővé teszi, hogy a blokkon kívüli országok közvetítőként álljanak az EU és Oroszország közé. Így az olajimportot kevésbé igénylő India megveheti Oroszországtól a nyersanyagot és a finomított termékeket, hogy aztán drágábban értékesítse Európának.
Szerző(k): Varga Csenge